دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1397 - 11:30
از سوی معاونت علمی؛

مراکز موفق در جذب دانشمندان ایرانی مقیم خارج معرفی شدند

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام اسامی پایگاه‌های برتر در جذب دانشمندان و متخصصان ایرانی مقیم خارج گفت که امسال پنج مرکز برتر بر اساس شاخص‌ها انتخاب شدند.
کد خبر : 287529

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علمی ریاست جمهوری، علی مرتضی بیرنگ افزود: «معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان به صورت سالیانه پایگاه‌های مهم را در زمینه همکاری با متخصصان و کارافرینان ایرانی خارج از کشور مورد ارزیابی قرار می‌دهند».


وی با بیان این که پایگاه‌های تخصصی همکار شامل دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد می‌شود، عنوان کرد: «این پایگاه‌ها که شامل ۴۹ پایگاه می‌شوند بر اساس شاخص‌هایی ارزیابی می‌شوند تا بدانیم کدام یک در بحث همکاری با ایرانیان مقیم خارج بیشتر فعالیت می‌کنند».


به گفته قائم مقام در امور بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این ارزیابی، پایگاه‌های همکار طرف قرارداد با معاونت علمی هستند و مشخصا با مرکز تعاملات بین‌المللی ارتباط دارند.


بیرنگ با اشاره به شاخص‌های انتخاب بهترین پایگاه همکار با مرکز تعاملات بین‌المللی بیان کرد: «سخت‌گیری در انتخاب بهترین متخصصان ایرانی مقیم خارج، سرعت بررسی تقاضا، عدم بررسی نهایی، رضایتمندی متقاضیان از عملکرد پایگاه‌ها، پاسخگویی و پیگیری پایگاه‌ها از شاخص‌های این امر به شمار می‌روند».


رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری گفت: «بدین واسطه پایگاه‌های برتر به رقابت با هم در جذب ایرانیان مقیم خارج می‌پردازند. امسال هم این بررسی انجام شده و موفق شدیم که پنج پایگاه برتر در جذب ایرانیان مقیم خارج را معرفی کنیم».


بیرنگ با اشاره به برترین پایگاه‌ها در سال ۹۷ اضافه کرد: »دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، ستاد توسعه فناوری نانو، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علم و صنعت جزء پنج پایگاه برتری هستند که در جذب ایرانیان مقیم خارج به خوبی عمل کرده‌اند».


وی ادامه داد: «البته پارک فناوری پردیس ششمین پایگاهی بود که در این زمینه به خوبی فعالیت کرده است؛ رویکرد پارک پردیس متفاوت است زیرا در راستای کمک به متخصصان ایرانی برای راه‌اندازی کسب‌وکارشان نیز فعالیت می‌کند که با ارزش است».



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته