دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1393 - 11:21
بیانیه معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری:

انقلاب اسلامی راه نقش‌آفرینی زنان را در جامعه گشود

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: انقلاب اسلامی راه سومی را فراروی زن ایرانی گشود و الگویی نوین و بدور از افراط و تفریط از مشارکت و نقش آفرینی زنان در خانواده و جامعه عرضه کرد.
کد خبر : 2814

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در این بیانیه آمده است: 36 سال پیش در چنین روزهایی، ملت ایران فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب دوشادوش هم با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در برابر بهت و ناباوری جهانیان انقلابی را به ثمر رساندند که دل‌ها، نگاه‌ها و فکرها را منقلب کرد و انقلابی فرهنگی نام گرفت که پیروزی گل بر گلوله و خون بر شمشیر را نوید می داد. زنان ایرانی از پیر و جوان، کوچک و بزرگ، شهری و روستایی، خانه دار و شاغل، همه و همه با به دوش کشیدن نیمی از بار انقلاب در کنار پدران، برادران، پسران و همسران خود حماسه‌ای را خلق کردند که تا همیشه تاریخ زبانزد خاص و عام است.
معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری در این بیانیه افزود: این ایام فرصت مغتنمی است برای یادآوری ایثارها، از جان گذشتگی‌ها، فداکاری ها و جانفشانی هایی که امنیت امروز و فردای ایران بزرگ را تضمین کرده است، شهدا و ایثارگرانی که در خاک شدند تا ما برخیزیم، نشستند تا ما بایستیم، در بستر افتادند تا ما بیدار شویم و حبس و اسارت را تحمل کردند تا ما آزاد باشیم. این روزها در دومین سال استقرار دولت تدبیر و امید در حالی به استقبال گرامیداشت سالگرد سی وششمین بهار انقلاب اسلامی می رویم که کشور و جهان شرایط حساس و خطیری را تجربه می‌کند. سوءاستفاده از نام دین و آزادی امروز بلای جان انسان ها شده و بذر اسلام هراسی را در منطقه و جهان پراکنده است، خشونت‌ها و افراطی گری‌هایی که تحت لوای دین فجیع ترین جنایات را علیه بشریت رقم می زند، با جهل مقدس خود تیشه به ریشه دین وارد می کند.
در بیانیه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آمده است: بر تمام مسلمانان و آزادگان عالم است تا به هر نحو ممکن مانع پیشروی این جانیان شده و چهره رحمانی و انسانی دین را از غبار و زنگار جهل و خرافه و خودپسندی بزدایند و در این میان زنان و کودکان را نیز از چنگال اسارت و سبعیت شان برهانند. امروز که در چارچوب سیاست تعامل سازنده و موثر با جهان و با هدف شکستن قفل تحریم های ظالمانه و ناعادلانه و غیر انسانی، مذاکرات هسته ای در حساس ترین و سرنوشت ساز ترین شرایط خود قرار دارد، حمایت و تقویت و پشتیبانی همه جانبه از مذاکرات، قدرت چانه زنی و اقتدار تیم مذاکره کننده را بالا برده و در تامین حقوق حقه ملت ایران و حفظ منافع ملی، آنان را یاری خواهد کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: بازخوانی ریشه‌ها و علل موجده انقلاب اسلامی در این ایام ما را به شناخت و اهمیت علل دوام و بقای انقلاب رهنمون می‌سازد، همانطور که رمز پیروزی انقلاب اتحاد، همدلی و انسجام ملی بود، ادامه حیات و بالندگی انقلاب نیز در گروی همبستگی آحاد جامعه برای رویارویی با آسیب ها، ناهنجاری‌ها و بحران‌های ناشی از سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری هایی است که امروزه دولت تدبیر و امید میراث دار بخشی از آن شده است. در این شرایط چوب لای چرخ گذاشتن دولت که رای قاطع اکثریت ملت ایران را پشتوانه خود دارد، جامعه را دچار تنش و التهاب کردن، اذهان جامعه را از برنامه های اصلی دولت منحرف کردن و بر طبل تفرقه کوبیدن، نهایت کج سلیقگی بوده و تداعی گر بر سر شاخ نشستن و بن بریدن است.
در بیانیه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آمده است: انقلاب اسلامی راه سومی را فراروی زن ایرانی گشود و الگویی نوین از مشارکت و نقش آفرینی زنان در خانواده و جامعه عرضه کرد، الگویی به دور از افراط و تفریط و به غیر از ابتذال و تحجر.


بیانیه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می افزاید: امروز در سی و شش سالگی انقلاب در سایه آن، زنان ایرانی باسوادتر، آگاه تر، سالم تر و با اعتماد به نفس بیشتر آماده خدمت به مردم و پیشبرد اهداف و آرمان های مندرج در سند چشم انداز 20 ساله نظام هستند و اکثریت آنان با رای به برنامه های دولت تدبیر و امید و اعتماد به آن در خلق حماسه سیاسی 24خرداد 92 سهیم بوده و منتظر اعتماد به باور توانمندی های خود هستند تا خالق حماسه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی باشند.
معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن ادای احترام به تمامی فجر آفرینان، از ملت شریف ایران بویژه زنان پرتوان و زمان شناس دعوت کرده تا با حضور و شرکت در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن با اعلام برائت از هرگونه خشونت و افراطی گری و محکوم کردن سوءاستفاده از نام دین و آزادی، یکپارچه و متحد از روند مذاکرات هسته ای حمایت و پشتیبانی کرده و همانگونه که پیشقراولی خود را در برهه های مختلف انقلاب به نمایش گذارده اند، این بار نیز با نقش آفرینی خود این روز را به روز یکدلی، یکرنگی، آشتی و وفاق ملی مبدل سازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته