دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1397 - 16:30
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر:

معماری تبلور اندیشه‌ها، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم هر جامعه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر، معماری را تبلور اندیشه‌ها، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم هر جامعه دانست.
کد خبر : 275108

دکتر پژمان شعبانی به مناسبت روز معمار و بزرگداشت شیخ بهایی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «فرهنگ هر جامعه‌ای و هر ملتی برگرفته از اندیشه‌ها، عقاید و رسومی است که در اندیشه‌های آن جامعه نهفته است که معمار با هنر خود این فرهنگ و اندیشه را تبلور داده و نمایش می‌دهد.


وی افزود: سوم اردیبهشت‏ که به مناسبت بزرگداشت مقام دانشمند فرهیخته شیخ بهایی به روز معمار نامگذاری شده فرصتی است برای اندیشیدن به نقش و جایگاه فرهنگ‏ساز معماری در گذشته و تأمل در عواملی که در معماری امروز ما کم رنگ شده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر خاطرنشان کرد: این روز فرصتی است برای عمیق‌تر اندیشیدن به جایگاهی که در معماری گذشته داشته‌ایم و تلاش برای موقعیتی که اکنون در معماری معاصر باید به آن دست یابیم.


شعبانی گفت: معماری، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هماهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است. معماری بیش از اینکه تکنیک و فن باشد، هنر و ذوق است. در واقع می توان گفت ظاهر و نمای شهرها را مهندسان معمار می سازند.


وی ابراز امیدواری کرد که جامعه معماری ما با مطالعه دقیق و علمی گذشته پرافتخار خود بتواند از ظرفیت‌ها و توان بالای تطبیق‌پذیری با نیازهای روز آگاهی یافته و آثاری خلق کند که هم به یادآورنده جایگاه رفیع گذشته بوده و هم به نیازهای امروزمان پاسخ دهد.


شعبانی با تبریک مجدد این روز خطاب به دانشجویان و استادان گروه معماری واحد ماهشهر خاطرنشان کرد: امیدوارم مهندسان معمار افزون بر درک رسالت عظیم خود در ایفای نقش و وظیفه‌شان بیش از پیش موفق و موید باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته