دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 17:21
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

برخی مسئولین قصد دارند با تصمیمات غلط مردم را از انقلاب ناراضی کنند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: کشور با آسیب‌هایی زیادی در حوزه‌های مختلف مواجه است و قوه تقنینی، اجرایی و قضایی در طراز انقلاب اسلامی نیستند و باید جمهوری اسلامی را همپای انقلاب اسلامی برسانیم.
کد خبر : 246943

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا زاکانی در ابتدای مراسم گرامیداشت سالروز 9 دی در دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: اگر برای انقلاب اسلامی معارضی وجود دارد نظام سلطه است و اگر کشوری برعلیه ایران شیطنتی کند آن آمریکاست. وقتی سطح انقلاب اسلامی شکستن کمر سلطه در سطح جهانی است و قرار است مقدمات جهانی شدن را فراهم کنیم قطعا نزاع بی پایان بین ایران و آمریکا برقرار می شود.


وی افزود: در ده سال اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد مواجهه سخت آمریکا با ایران بودیم. در دوره دوم تقابلی این دو کشور٬ و تجربه شکست تلخ آمریکا در جنگ سخت٬ جنگ نرم را در دستور کار قرار دادند و در سال۶۷ این را رسما اعلام کردند. در این دوره صدمات متعددی بر ایران وارد شد اما همانطور که در جنگ توانستیم انقلاب را صادر کنیم در این دوره نیز قابلیت‌های کشور افزایش یافت.


نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال۷۸ شیوه نوین پی گرفتند و آن جنگ قدرت به شیوه هانتینگتونبین بین مسئولین نظام بود.


وی با اشاره به اتفافات سال ۸۸ گفت: سال ۸۸ چهارمین گام تقابل ایران و آمریکا بود که قصد داشتند مردم را در برابر یکدیگر قرار دهند. فتنه یک حرکت جهانی به رهبری آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است. سال ۸۸ عوامل داخلی درپی قدرت بودند٬ اینها سران فتنه داخلی و مجرم‌اند اما سر اصلی آمریکاست.


این‌ کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: ۸ ماه کشور در آتش فتنه سوخت و آمریکا موفق نشد، اما امیدوار شد. عده‌ای بعد از تمام این‌مجموعه اتفاقات٬ در داخل کشور چراغ سبز به آمریکا نشان دادند و درخواست توبیخ مردم ایران را با فشار اقتصادی و اعمال تحریم علیه ایران کردند.


وی افزود: اوباما همان سال در امارات گفت: پیام ما به مردم ایران شفاف است با باید نسبت به اصل نظام تجدید نظر کنند یا باید به سمت کسانی مانند کروبی و میرحسین موسوی بروند و در مسیر خواسته اینها حرکت کنند٬ تا آمریکا فشارش را کم کند. همان جا نیز اعلام کرد ما از گذشته به اینها کمک می‌کردیم.


زاکانی با بیان اینکه گام پنجم تقابل آمریکا با ایران تحریم و گام ششم نفوذ بود ادامه داد: عده‌ای قصد داشتند مسئول شوند تا تصمیم غلط بگیرند و مردم را از انقلاب ناراضی کنند.


نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: گام هفتم‌ تقابل مواجهه امنیتی در منطقه است و گام هشتم تلاش برای رویگردانی اجتماعی از نظام به واسطه مشکلات اقتصادی و ... است و قصد دارند فتنه جدیدی راه بیاندازند.


وی افزود: این تقابل در زمانی است که آمریکا در اوج ناکار آمدی بسر می‌برد. اختلاف طبقاتی٬ گسل اجتماعی٬ فقرفرهنگی و ...‌ در آمریکا بیداد می‌کند و جامعه آمریکا از درون در حال انفجار است و از بیرون با ارتزاق از شیرازه‌ای که در جان ملت‌هاست خودش را سرپا نگاه می‌دارد.


این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ترامپ انتخاب دقیق آمریکا برای عبور از این معضلات است. او علاقه‌مند است ایران را متهم به ناکارآمدی کند. رهبری فرمودند: «آمریکایی‌ها از همان‌ جایی که تز انقلاب آغاز شده دنبال آنتی‌تز آن هستند.» بار انقلاب بر دوش مردم است و دشمن می‌خواهد از طریق همین مردم کار انقلاب را تمام کنند.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ۶ هدف اصلی دارد گفت: استقلال٬ آزادی٬ عدالت٬ پیشرفت معنوی و مادی برای ایجاد جامعه الگو و ظلم ستیزی از اهداف عالی انقلاب اسلامی است.


زاکانی اظهار کرد: فتنه ۸۸ هم انگیزه الهی٬ هم اهداف ۶ گانه انقلاب و هم وحدت کلمه مردم را صدمه زد بنابراین آنچه که باعث پیروزی و رمز بقا انقلاب بود را نشانه گرفته بودند.


وی با بیان اینکه ۹ دی نباید فراموش شود و اتفاقاتی در کشور رخ می‌دهد که منجر به فتنه‌های جدیدی می‌شود ادامه داد: اشرافیت سیاسی اولین‌اتفاق زشتی است که در کشور بیداد می‌کند و صدمه جدی به سه ویژگی رمز بقای انقلاب وارد می‌کند. دومین اتفاق فساد اقتصادی است که اعتقاد و اعتماد مردم را خشک می‌کند. اتفاق خطرناک سوم بی‌تدبیری و بدعمل کردن مسئولین است و اینها همان پیوستگی قدرت و ثروت است. مسئولین یا عرضه ندارند٬ یا نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند کاری کنند و محصولش این است که جامعه را به سمت رکود سوق می‌دهند.


زاکانی چهارمین اتفاقی که باعث فتنه در کشور می‌شود را تنگناهای معیشتی دانست و اظهار کرد: می‌گویند باید با قاچاق برخورد شود اما دادستان عرض کرده است در هر قسمت پیگیر قاچاق شدیم در نهایت به مسئولین یا آقازاده‌ها رسیدیم. دادستان نباید اینگونه گزارش بدهد باید گزارش قطع دست مفسدین از رانت‌خواری دهد.


نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنجمین اتفاق، ولنگاری فرهنگی و اجتماعی است گفت: وقتی بیکاری به اوج خود رسیده است نمی‌توان با اعتیاد مبارزه کرد. کشور دچار انسداد و ویرانی از درون می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را جمع کرد. ششمین اتفاق این است که عده‌ای قصد موج سواری از این مشکلات را دارند. مثل رییس جمهور سابق که ایشان علاقه خاصی دارد حریمی برای خودش ایجاد کند تا کسی سراغش نرود.


وی هفتمین معضل کشور را اعتماد مسئولین به خارج از کشور دانست و عنوان کرد: برجام به دلیل اعتماد لاریجانی و روحانی به خارج از کشور بوجود آمد. آقای علی لاریجانی صریحا به بنده گفتند من مطمئنم تحریم‌ها برداشته می‌شود. در نهایت هم این شد که بدون توجه به کمیته برجام طرح خودش را که از دو ماه قبل آماده کرد بود برخلاف قانون مطرح کرد.


این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بدترین جلسه کمیته برجام با وزارت اطلاعات برگزار شد. به دلیل اینکه آنها می‌گفتند مذاکره‌کنندگان زحمت کشیده‌اند٬ کار آنها را خدشه‌دار نکنید و حتی یک کلمه از موضع امنیتی و سلامت امنیت مذاکرات، سخن نگفتند و نتیجه این شد که چندین جاسوی در طی مذاکرات پیدا شد. همه اینها می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقی باشد که همه توانمندی‌ها و عزتها که در طول این چهار دهه انقلاب به دست آمده نادیده گرفته شود.


وی در پایان گفت: کشور با آسیب‌هایی زیادی در حوزه‌های مختلف مواجه است و قوه تقنینی٬ اجرای و قضایی در طراز انقلاب اسلامی نیستند. این فرصت طلایی است که از تجربه ۹ دی ۸۸ استفاده کنیم و جمهوری اسلامی را همپای انقلاب اسلامی برسانیم و گام اصلی برای این کار ساخت کشور برمبنای درست است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته