دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 11:00
در واحد دهاقان

یک یادگار جنگ: کم توجهی به 8 سال دفاع مقدس از تأسف‌های آینده است

اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام واحد دهاقان با حضور جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی، اداری شهرستان، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان واحد در محل سالن اجتماعات شهید بشارت برگزار شد.
کد خبر : 20033

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حاج محمود نجیمی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به عنوان سخنران مدعو این برنامه گفت: یکی از تأسف‌های آینده جامعه ما، کم توجهی به حوادث هشت سال دفاع مقدس است که در آن بهترین فرزندان و بهترین مدافعان انقلاب به شهادت رسیدند. هشت سال دفاع مقدس ما با همه تلخ و شیرینی‌هایش دریایی از عشق و ایثار و ایمان و اخلاص و شجاعت بوده است. بدون تردید بهترین الگو و سرمشق برای ما شهیدان هستند که عارفانه از همه چیز خود گذشتند تا آینده را از آن ما و برای ما تضمین کنند.


وی افزود: دشمن بعثی در یک سال، بیست و پنج شهر و نیمی از پنج استان ما را اشغال کرد و حدود سه میلیون از مردم کشورمان را آواره کرد. در سال دوم جنگ و در یک سال، بیشتر شهرهای اشغال شده ما به همت همین شهدا، جانبازان و جاویدالاثرهای بسیجی، سپاهی و ارتشی آزاد شدند. همتی بس بزرگ به برکت نفس حق حضرت امام خمینی (ره).


نجیمی با بیان اینکه هرآنچه در زمان جنگ اتفاق افتاد، همگی ابتکار و ایثار بود تصریح کرد: آرامش و آسایش امروز ما مدیون شهدا، خون پاکشان و جانفشانی‌هایشان و ایمان قوی و نفس گرم امام خمینی (ره) بود.


راوی و فرمانده گردان سوم لشگر چهارده امام حسین (ع) استان اصفهان به حاضران توصیه کرد که به گلستان شهدا و خانواده‌های آنان سرکشی کنید، زیرا شهیدان مقدسند و تنها کسانی هستند که می‌توانند در این دنیای وانفسا دست نیازمند ما را بگیرند و غیر از شهدا دیگر هیچ. پس غافل نمانید از رفتن به دیدار شهدا و گلستان شهدا. بر شما باد یادبود شهدا که همانا سجده شکر خداوند و نماز نافله عشاء بود که بسیار ثواب دارد.


در پایان نشست حاضران بر سر مقبره شهدای گمنام حاضر شدند و بار دیگر با آرمان‌هایشان تجدید بیعت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته