دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 12:50

تشکیل دفتر ستاد بازسازی عتبات در وزارتخانه‌ها

مدیر امور وزارتخانه‌ها و نهادهای ستاد بازسازی عتبات عالیات از تشکیل دفتر این ستاد در تمامی وزارتخانه‌ها و نهادها خبر داد.
کد خبر : 106089

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ستاد بازسازی عتبات عالیات، ابراهیم راحمی گفت: نظام‌نامه ویژه تشکیل و فعالیت دفتر ستاد بازسازی عتبات در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، اقشار و اصناف تدوین شده و هم اکنون مشغول مکاتبه و برگزاری جلسات با نهادهای مختلف در این خصوص هستیم.


وی درباره دلایل ایجاد دفاتر ستاد بازسازی عتبات در وزارتخانه‌ها و نهادها گفت: در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف در مناسبت‌ها و مراسم‌های خاص همچون محرم و اربعین حسینی به صورت خودجوش اقدام به جمع‌آوری نذورات برای اعتاب مقدسه یا برپایی موکب در ایام اربعین می‌کردند.


راحمی افزود: با توجه به اینکه تا کنون ساز و کار مناسبی برای ساماندهی این کمک‌های و اقدامات نبود، ستاد بازسازی عتبات عالیات براساس تجربه همکاری چندساله با وزارت نیرو، نظام‌نامه ویژه همکاری با وزارتخانه‌ها و نهادها را تدوین کرده است.


راحمی با بیان اینکه دفتر ستاد بازسازی عتبات در تمامی وزارتخانه‌ها براساس این نظام‌نامه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: با 43 ارگان، نهاد و وزارتخانه برای معرفی نماینده تام الاختیار مکاتبه شده است که تاکنون حدود 25 نهاد، نماینده خود را معرفی کرده‌اند.


مدیر امور وزارتخانه‌ها و نهادهای ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به مسئولیت واگذار شده از سوی ستاد مرکزی اربعین به ستاد بازسازی عتبات خاطرنشان کرد: از نهاد یا دستگاه دولتی که تمایل دارند در زمینه بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه یا برپایی کنگره عظیم اربعین مشارکت نمایند، دعوت می‌کنیم با امور وزارتخانه‌ها و نهادهای ستاد بازسازی عتبات عالیات تماس بگیرند.


به گزارش آنا، ستاد مرکزی اربعین حسینی مسئولیت کمیته‌ مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه مراسم اربعین امسال را به ستاد بازسازی عتبات عالیات واگذار کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته