دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1403 - 11:28
سروری‌مجد مطرح کرد؛

تأثیر نشست اتحادیه واحد‌های دانشگاه آزاد در مصوبات بالادستی

تأثیر نشست اتحادیه واحد‌های دانشگاه آزاد در مصوبات بالادستی
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: برگزاری نشست‌های اتحادیه‌ها تجربه ارزشمندی است که در نقاط مختلف کشور در حال اجرا و مباحث این نشست‌ها تاکنون در مصوبات بالادستی بسیار تأثیرگذار بوده است.
کد خبر : 911689

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین نشست اتحادیه واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی شرق کشور با حضور علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و روسای استانی واحد‌های شرق و جنوب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار به مدت دو روز آغاز به کار کرد. 

سروری مجد در این نشست با اشاره به برگزاری موفق و مستمر نشست‌های اتحادیه‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: واحد‌های استانی دانشگاه آزاد اسلامی در جریان نشست‌های اتحادیه‌های دانشگاه از جمله شرق کشور که با هم‌اندیشی و تبادل نظر همراه است، فرصت معرفی ظرفیت‌های ویژه و جدید خود به یکدیگر و بررسی آنها را پیدا می‌کنند. 

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های اتحادیه‌ها تجربه ارزشمندی است که در نقاط مختلف کشور در حال اجرا است. مباحثی که از دل این نشست‌ها به دست می‌آید تاکنون در مصوبات بالادستی بسیار تاثیرگذار بوده است. 

تأثیر نشست اتحادیه واحد‌های دانشگاه آزاد در مصوبات بالادستی

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: این مباحثه نوعی تصمیم‌سازی در سطح کلان دانشگاه است که به اتخاذ تصمیمات دقیق‌تر در شورای دانشگاه و هیأت رئیسه دانشگاه کمک می‌کند. 

به گفته سروری مجد، موضوعات مختلف در اتحادیه توسط اعضای کمیسیون‌های تخصصی آن در فواصل میان برگزاری دو نشست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که بدین ترتیب کمیسیون موارد دستور کار هر نشست را مشخص می‌کنند. 

وی با اشاره به پیش‌بینی موجود از توقف روند رشد تعداد دانش‌آموزان کشور از سال آینده تبیین کرد: آمار دانش‌آموزان کشور نه‌تنها از سال آینده رشد نمی‌کند، بلکه ممکن است دچار یک سیر نزولی نیز شود که این یک زنگ هشدار برای نظام آموزشی کشور است؛ بنابراین این نکته باید در برنامه‌ریزی‌های ما لحاظ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان هم اظهار کرد: با وجود تصور موجود درمورد محرومیت استان سیستان و بلوچستان، این استان سرشار از منابع مختلف و البته شایسته توجه ویژه است.

کامبیز نرماشیری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در کنار دولت وظیفه خود می‌داند تا در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه منطقه سیستان و بلوچستان خصوصا چابهار گام بردارد. 

وی با اشاره به طرح‌های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در چابهار، ارتباط مستقیم با آب‌های آزاد، اقلیم مساعد برای کشت محصولات کشاورزی از جمله انبه، موز و پاپایا، فرصت مناسب فعالیت‌های شیلات و صیادی و معادن سرشار را از ظرفیت‌های چابهار برای این سرمایه‌گذاری‌ها دانست. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان، پرورش میگو در سواحل مکران، پرورش ماهی در قفس، راه‌اندازی شرکت بین‌المللی صادرات و واردات، تاسیس آزمایشگاه‌های کنترل مواد غذایی در کنارک، معدن و زمین شناسی و تشخیص طبی، راه‌اندازی فن‌بازار و تغییر کاربری بعضی املاک دانشگاه به تجاری را از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای این دانشگاه دانست.

در ادامه این نشست روسای واحد‌های استانی اتحادیه شرق دانشگاه آزاد اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون مسائل جاری دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته