دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 17:38
محمدی‌نژاد مطرح کرد؛

کاهش مواد مصرفی مضرّ با آموزش زیربنایی طب اسلامی و تغذیه سالم در دانشگاه‌ها

کاهش مواد مصرفی مضرّ با آموزش زیربنایی طب اسلامی و تغذیه سالم در دانشگاه‌ها
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس عنوان کرد: آموزش نکات کلیدی و زیربنایی طب اسلامی و تغذیه سالم در دانشگاه‌ها می‌تواند مواد مصرفی مضرّ و دارو‌های شیمیایی در جامعه را به نحو شایسته‌ای کاهش دهد.
کد خبر : 911429

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دوره تخصصی توانمندسازی طب سنتی و تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی (مزاج‌شناسی مقدماتی) با حضور کارکنان دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (ع) و روز دختر، هفته کرامت را گرامی داشت و گفت: هدف از برگزاری این دوره آشنایی افراد با طب سنتی اسلامی و آموزش مزاج شناسی و تغذیه افراد مطابق با طبع و مزاج آنان است.

احسان محمدی‌نژاد افزود: آموزش نکات کلیدی و زیربنایی طب اسلامی و تغذیه سالم در دانشگاه‌ها می‌تواند مواد مصرفی مضرّ و دارو‌های شیمیایی در جامعه را به نحو شایسته‌ای کاهش دهد.

مدرس طب سنتی هم در دوره تخصصی توانمندسازی طب سنتی و تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی (مزاج‌شناسی مقدماتی) بیان کرد: دانشگاه در جایگاه نقش آفرین‌ترین مجموعه تربیتی در جامعه قرار دارد و آموزش صحیح و علمی در تمامی زمینه‌ها خصوصاً سلامت جسمی و روانی از اولویت‌های این نهاد فرهنگی و علمی می‌باشد که کارگاه طب سنتی و مزاج شناسی مقدماتی نیزاز جمله اتین فعالیت‌ها در حوزه سلامت و بهداشت است که با آموزش این علم وسیع و گسترده به نشانه‌ها و علائم مشکلات جسمی خویش واقف می‌شوید.

کاهش مواد مصرفی مضرّ با آموزش زیربنایی طب اسلامی و تغذیه سالم در دانشگاه‌ها

افسانه ماندگاری خاطرنشان کرد: افراد با آگاهی از تفاوت‌های میان طبع و مزاجشان می‌توانند سبک زندگی و تغذیه خود را بهبود بخشیده و به شکل مفیدتری درراستای حفظ تندرستی خود پیش رفته و زندگی شادتر و سالم‌تری داشته باشند و با کارایی و اثربخشی بیشتری در اجتماع فعالیت کنند.

وی با اشاره به برگزاری این کارگاه طب دو روزه افزود: این کارگاه با هدف دادن آموزش‌های لازم در دانشگاه برگزار شده و امید است با فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت، همواره مورد استقبال دانشگاهیان قرار گیرد و استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته