فبک
فلسفه برای کودک ۲۱؛
توماس هابز و «قدرت اراده»
به عقیده هابز، اراده ما از خواستهها و آنچه ما را خوشحال می کند به وجود میآید. اگر واقعاً چیزی را میخواهیم، برای به دست آوردن آن سخت تلاش میکنیم.
فلسفه برای کودک 20؛
ویتگنشتاین و درک احساسات
فیلسوفی عاقلی به نام ویتگنشتاین میگفت گاهی اوقات تشخیص اینکه چه احساسی در درون خود داریم ممکن است سخت باشد. درک احساساتمان مانند حل یک معما است و شاید کمی زمان و تلاش بطلبد.
فلسفه برای کودک ۱۹؛
ملاصدرا و محبت کردن
ملاصدرا معتقد بود با محبت کردن به یکدیگر جهان جای بهتری خواهد شد.
فلسفه برای کودک ۱۸؛
مارتین لوتر کینگ و خشونت
کینگ فکر میکرد خشونت مسائل را واقعاً حل نمیکند و میتواند مردم را غمگین و وحشتزده کند.
فلسفه برای کودک ۱۷؛
استوارت میل و شادی
جان استوارت میل معتقد بود که ما باید از اوقات فراغت خود عاقلانه استفاده کنیم و خود را برای رشد و تبدیل شدن به آدمی بهتر به چالش بکشیم.
فلسفه برای کودک ۱۶؛
رنه دکارت و شک کردن
دکارت فکر میکرد شاید همه چیز فقط یک رویا باشد. این مسئله باعث شد نسبت به چیزهایی که میدید، شک و تردید به دلش راه دهد.
فلسفه برای کودک ۱۵؛
دیوید هیوم و دانستهها
هیوم میگفت که اطمینان از تمام مسائل همیشه قطعی نیست زیرا باورهای ما میتواند با یادگیری چیزهای جدید تغییر کند.
فلسفه برای کودک ۱۴؛
زنون و حرکت
دیدن حرکت آسان است اما درک آن دشوار. براساس آرای زنون همیشه نیمی از راه باقی مانده است!
فلسفه برای کودک ۱۳؛
جان لاک و تجربه
لاک فکر میکرد که همه ما انسانیم اما تجربیاتی که داریم باعث تفاوت بین ما و اطرافیانمان میشود.
فلسفه برای کودک ۱۲؛
دموکریتوس؛ شانس یا انتخاب مسئله این است!
دموکریتوس اولین کسی بود که مدعی شد همه چیز در جهان از قطعات ریز و غیرقابل رؤیتی به نام اتم ساخته شده است.
این تصویر مربوط به چیست؟
در گفتوگو با آنا مطرح شد؛
نقش کلیدی اتصال دانشبنیانها به دانش جهانی برای حل مشکل نیروگاههای برق
بررسی ظرفیت دانشبنیانها در صنایع کشور (۴۷)