دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 13:50

کنعانی: فرانسه حقی برای ورود به تصمیمات قضایی ایران ندارد

کنعانی: فرانسه حقی برای ورود به تصمیمات قضایی ایران ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فرانسه در موضوعات حقوق بشری که نمونه واضح آن انفعال در موضوع نسل‌کشی غزه است، دارای رویکرد دوگانه بوده و از سوی دیگر مأمن تروریست‌های ضدایرانی است، لذا حقی برای ورود به تصمیمات قضایی ایران ندارد.
کد خبر : 911344

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگویی اظهارکرد: فرانسه در موضوعات حقوق بشری که نمونه واضح آن انفعال در موضوع نسل‌کُشی غزه است، دارای رویکرد دوگانه بوده و از سوی دیگر مأمن تروریست‌های ضدایرانی است، لذا حقی برای ورود به تصمیمات قضایی ایران ندارد.

کنعانی گفت: افراد مورد اشاره در بیانیه وزارت خارجه فرانسه بر اساس شواهد و مدارک متقن دستگیر شده و دولت فرانسه بخوبی نسبت به جرایم آنها واقف است، فلذا معتقدیم استفاده از الفاظ نادرست در بیانیه وزارت خارجه فرانسه فرار به جلو بوده و کمی به حل مشکلات نمی‌کند.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و تصمیمات قضایی آن محترم و لازم الاجراست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در حالیکه دولت فرانسه در موضوعات حقوق بشری که نمونه واضح آن انفعال در موضوع نسل‌کُشی غزه است، دارای رویکرد دوگانه بوده و از سوی دیگر مأمن تروریست‌های بدنام ضدایرانی است، حقی برای ورود به تصمیمات قضایی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته