دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در سومین دوره؛

کنگره ۷۱ شهید دانشگاه آزاد تهران برگزار می‌شود/ تدوین ۲۰ مستند از زندگی شهدا

کنگره ۷۱ شهید دانشگاه آزاد تهران برگزار می‌شود  تدوین ۲۰ مستند از زندگی شهدا
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران گفت: سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی با ۷۱ شهید دهم خرداد برگزار می‌شود و ۲۰ مستند از زندگی شهدا تدوین شده است.
کد خبر : 911276

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران در نشست خبری سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در ساختمان ستادی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا در ایران اسلامی بحثی است که وظیفه تک‌تک مردم شریف و نهادهاست.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران 71 شهید از اقشار مختلف اعم‌از استادی، کارمندی و دانشجویی داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۶ نفر از شهدا دانشجو بودند، اظهار کرد: از 66 نفر ۳ نفر استاد و یک نفر از کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی شهید شدند. ۲۱ نفر از آن‌ها در هشت سال دفاع مقدس و ۱۸ نفر از آن‌ها شهدای مدافع حرم و ۴ نفر در عرصه سلامت بودند.

به گفته رنجبر، در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی یک نفر شهید دادیم، حادثه منا یک نفر به شهادت رسید و ۱۷ نفر از جانبازان دفاع مقدس بودند؛ همچنین ۱۲ نفر در موارد دیگر در بحث‌های مختلف هوایی و زمینی، امر به معروف و نهی از منکر و ... شهید شدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تصمیم در ۱۴۰۰ گرفته است برای این عزیزان بزرگداشت برگزار کند، ادامه داد: گرامی‌داشت آن‌ها باید صورت بگیرد، چراکه از لحاظ امنیت مرهون شهدا هستیم.

به گفته رنجبر، نخستین کنگره آذر ۱۴۰۰ برگزار شد و تشکل‌های دانشجویی همراهی بسیار خوبی داشتند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران ادامه داد: دومین کنگره در اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد؛ کنگره دستاوردهای خوبی از جمله تکریم از خانواده شهدا با حضور در منزلشان دارد، ضبط خاطرات آن‌ها انجام شد، مستند از زندگی شهدا ساخته شد.

وی اضافه کرد: تیزر، پادکست و نمایشگاه جانبی به نام دفاع مقدس تا شهادت برگزار و دبیرخانه شهدا تشکیل شد و سومین کنگره برای استمرار در دهم خرداد برگزار می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه این کنگره شاید بهتر بود در سوم خرداد ماه به مناسبت فتح خرمشهر برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: لذا تصمیم گرفتیم بهترین زمان دهم خرداد است تا با تداخل حضور مسئولان مواجه نشویم.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران اظهار کرد: فضاسازی، تبلیغات محیطی صورت گرفته، عکس شهدا نصب شده است و اماکنی به نام شهدا در سایت دانشگاه آزاد اسلامی نامگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ مستند از زندگی شهدا تهیه شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در کنگره سوم بتوانیم مستندات ۵۰ نفر دیگر را داشته باشیم و باید محوریت دانشجویان باید حفظ شود، چراکه از دستاوردهای بزرگ کنگره به‌شمار می‌آید. به دنبال ساخت ویدیو و فیلم‌ از زندگی شهدا هستیم که باید در اکران آن خبرگزاری‌ها یاری رسانند.

رنجبر خاطرنشان کرد: این مستندات باید تدوین و اکران شود تا آثار و دست‌نوشته‌ها تهیه شود. دیدارهای مستمر مسئولان با خانواده‌های شهدا، کلیپهای اختصاصی، اطلس شهدا نیز باید راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته