دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 10:03
محمودیان اعلام کرد؛

ارائه ۳ هزار نوع خدمت آزمایشگاهی مرکز تحقیقات فرش ماشینی به صنایع

ارائه ۳ هزار نوع خدمت آزمایشگاهی مرکز تحقیقات فرش ماشینی به صنایع
رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اعلام کرد که این مرکز در یک سال گذشته موفق به ارائه بیش از ۳ هزار مورد خدمت آزمایشگاهی به صنایع شده است.
کد خبر : 911266

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شایا محمودیان رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در حاشیه هشتمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: براساس آخرین رتبه‌بندی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن‌ماه ۱۴۰۲، مرکز تحقیقات فرش ماشینی واحد کاشان به‌عنوان برترین مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در زمینه آزمایشگاه معتمد برگزیده شد.

وی اضافه کرد: همچنین این مرکز در هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، به‌عنوان مرکز تحقیقات برتر این استان انتخاب شد.

رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد: این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده و به مدد مجاورت با بزرگ‌ترین قطب متمرکز فرش ماشینی کشور، توانسته ارتباط تنگاتنگی با صاحبان و دست‌اندرکاران این صنعت برقرار کند.

محمودیان تبیین کرد: مرکز تحقیقات فرش ماشینی در زمینه انجام تحقیقات کاربردی و پروژه‌های تخصصی موردنیاز صنعت، ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی، ارائه خدمات مشاوره تخصصی، برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری همایش‌ها و رویداد‌های تخصصی مشغول به فعالیت است.

وی مطرح کرد: از فعالیت‌های مرکز تحقیقات فرش ماشینی راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه تخصصی فرش با اخذ مجوز همکار استاندارد بوده که در حال حاضر به ارائه خدمات تخصصی به کارخانجات نساجی و فرش ماشینی مشغول است.

رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: آزمایشگاه تخصصی فرش در بخش‌های تحقیقاتی و مشاوره‌های تخصصی و آزمایش استاندارد، فعال بوده و در سال به بیش از ۱۵۰ شرکت خدمات ارائه می‌‌کند و در یک سال گذشته موفق به ارائه بیش از سه هزار مورد خدمت آزمایشگاهی به صنایع شده است.

محمودیان تأکید کرد: پروژه استقرار الزامات استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه فرش ماشینی نیز اجرا شده و در نوبت ممیزی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران برای صدور مجوز ISO/IEC ۱۷۰۲۵ است.

وی تشریح کرد: مرکز تحقیقات فرش ماشینی در آخرین ارزیابی انجام شده برای دومین سال متوالی موفق به اخذ بالاترین سطح یعنی سطح یک کشوری مراکز تحقیقاتی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته