دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 09:07
زاهدی:

توسعه اقتصاد دیجیتال به سقف ۱۵ درصد می‌رسد

توسعه اقتصاد دیجیتال به سقف ۱۵ درصد می‌رسد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان عنوان کرد: یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه اقتصاد دیجیتال تا سقف ۱۵ درصد است.
کد خبر : 911246

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در آیین گشایش «رویداد صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با توجه به امکانات و دستاورد‌های این دانشگاه گفت: واحد لاهیجان یکی از دانشگاه‌های پرافتخار کشور است که بسیاری از «آی.تی.من‌های» گیلان از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با این سابقه به‌خصوص در صنعت «آی.تی» جایگاه ویژه‌ای داشته و همیشه درخشان بوده که امروز هم شاهد برپایی رویداد بزرگ صدرا هستیم.

توسعه اقتصاد دیجیتال به سقف ۱۵ درصد می‌رسد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به رویداد مهم و ارزنده صدرا گفت: این رویداد براساس «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» نامگذاری شده تا دغدغه‌ای که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دارند را برطرف کند و گام مؤثری در تغییر نگرش‌ها برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باشد.

زاهدی توضیح داد: برای کسب و کار موفق باید با تولید محتوا دستاورد‌ها را نشان دهیم که نمایشگاه صدرا یکی از همین اهرم‌ها و ابزارهاست و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود استان گیلان در اینجا به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه امروز عصر اقتصاد دیجیتال است، نه اقتصاد سنتی یادآور شد: در شاخص‌های بین‌المللی ۱۵ درصد سهم تولید ناخالص کشورها، اقتصاد دیجیتال است و در شرایط فعلی کشور آمار و ارقام ما ۸ درصد بوده و براساس برنامه باید با اهرم‌های دولتی و انکوباتور‌ها و کاتالیزور‌هایی که ایجاد می‌کنیم به سقف ۱۵ درصد برسیم و در حقیقت یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه اقتصاد دیجیتال تا سقف ۱۵ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: اقتصاد موفق اقتصادی است که ارزش‌آفرین باشد و اقتصاد ارزش‌آفرین پایه‌هایی دارد که وابسته به فرد و توانمندی‌های فردی است.

زاهدی مطرح کرد: دومی مربوط به سازمان است که بتواند این فرد را حمایت کند؛ مانند پارک علم و فناوری، نظام صنفی رایانه، پارک فناوری اطلاعات و پارک فاواک که یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته