دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهار کتابخوانی| در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

دانشجویان افغانستانی به واسطه کتاب با انقلاب ایران آشنا شدند

دانشجویان افغانستانی به واسطه کتاب با انقلاب ایران آشنا شدند
مسئول غرفه جبهه فاطمیون افغانستان گفت: از طریق کتاب‌ها توانستیم با انقلاب اسلامی ایران آشنا شویم.
کد خبر : 911139

محمدنبی اسدی در حاشیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا گفت: خودم را انقلابی می‌دانم. تا  قبل از انقلاب اسلامی ایران، دنیا در دو بخش سوسیالیسم به سرکردگی چین وشوروی و دیگری جریان لیبرالیسم به سرکردگی آمریکا و غرب تقسیم شده بود.

وی معتقد است انقلاب ایران جریان سومی را ایجاد کرد که در واقع موجب شد در مقابل این تقسیم بندی‌ها ما هویت مستقل داشته باشیم. امروز به ویژه کشور‌های فارسی زبان جدا از تلاش‌های استکبار برای استثمار شرق، می‌توانند هویت مستقل داشته باشند.

اسدی بیان کرد: کتاب‌ها در نشر عقاید انقلاب اسلامی نقش کلیدی داشتند و دانشجویان بسیاری از طریق کتاب‌ها توانستند با عقاید انقلاب و امام خمینی آشنا و شیفته وی شوند.

وی افزود: امسال سال دومی است که به اسم دانشجویان فاطمیون در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کنیم و کتاب‌های ما در حوزه جبهه مقاومت، تاریخ و اجتماع و فرهنگ افعانستان است.

به گفته اسدی از جمله مهم‌ترین کتاب‌های این مجموعه «خاتون قوماندان»، «رؤیای بیداری» و «روایت بی‌قراری» است که تلاش کرده گوشه‌ای از جانبازی و جانفشانی رزمندگان و شهدای افغانستان در جنگ تحمیلی را نشان دهد.

لازم به یادآوری است، سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نوزدهم تا بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته