دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طی فراخوانی؛

پروژه‌های دانشگاهی در حوزه‌های مرتبط با مخابرات و اینترنت اشیاء حمایت می‌شوند

پروژه‌های دانشگاهی در حوزه‌های مرتبط با مخابرات و اینترنت اشیاء حمایت می‌شوند
پروژه‌های دانشگاهی در حوزه‌های مرتبط با شبکه، مخابرات، اینترنت اشیاء با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه حمایت می‌شوند.
کد خبر : 911107

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات» و «ایرانسل‌لبز» با اعلام فراخوانی و با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، از طرح‌های پژوهشی استادان دانشگاه‌ها در حوزه‌های مرتبط با شبکه، مخابرات، اینترنت اشیاء حمایت می‌کنند.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام و اعلام آمادگی از سوی استادان و دانشگاه‌ها، مراحل اولیه ارزیابی توسط ایرانسل انجام شده و طرح‌های منتخب، به جلسه‌ای با حضور تیم فنی و واحد تحقیق و توسعه ایرانسل دعوت می‌شوند. در مرحله پایانی نیز قرارداد تولیدی یا توافقنامه تحقیقاتی، در قالب طرح‌های حمایتی و اعطای تسهیلات با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و ایرانسل، منعقد می‌شود.

از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت است. 

از جمله دیگر اهداف این سازمان،تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه است که با اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، آن‌ را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  استادان و دانشگاه‌ها می‌توانند برای مشارکت در این فراخوان، طرح‌های پژوهشی خود در زمینه‌های مرتبط با سطوح هوشمند قابل پیکربندی مجدد (Reconfigurable Intelligence Surface (RIS))، اینترنت اشیاء ماهواره محور (Satellite based IOT)، شکل‌دهی پرتو با استفاده از مواد پلاسما، سیستم‌های Cell-free massive MIMO، مکان‌یابی بی‌سیم (Wireless Location Tracking)، مخابرات V2X، شبکه مبتنی بر ORAN (NFV, SDN,…) را تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ارسال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته