دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 11:36
رازقی اعلام کرد؛

اختصاص ۵۵ هکتار زمین دانشگاه آزاد به پرورش آبزیان در بوشهر

اختصاص ۵۵ هکتار زمین دانشگاه آزاد به پرورش آبزیان در بوشهر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد که ۳۰ هکتار زمین در دیلم و ۲۵ هکتار زمین در دلوار آماده فعالیت در حوزه پرورش آبزیان است.
کد خبر : 911079

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در نشست مشترک با حجت‌الاسلام محمد محمدی امام جمعه، محمد احمدپور فرماندار، سرهنگ دوم پاسدار محمد خلیلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عباس(ع) و یونس دهقانی فرمانده انتظامی شهرستان جم، اهداف و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را در این منطقه از استان تشریح کرد.

وی با اشاره به اهدای دو قطعه زمین به متراژ ۶ هزار متر مربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه در این منطقه صنعتی از سوی مسئولان گفت: نگاه مثبت، همسو و همگرایانه‌ای میان مدیران استانی و شهرستانی با دانشگاه آزاد اسلامی جای تقدیر دارد و موجب دلگرمی و انگیزه مضاعف مسئولان دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه که در آن تأکید شده، تفکر در نعمت‌های خداوند متعال را بهترین عبادت عنوان و تبیین کرد: مهم‌ترین و بالاترین نعمت، نعمت سلامتی است.

رازقی با تأکید بر اینکه استان بوشهر به‌واسطه ظرفیت‌های مهمی چون دریا، نخیلات، نفت و گاز جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دارد، ادامه داد: این ظرفیت‌ها، مزیت رقابتی استان بوشهر در انجام فعالیت و کسب سرمایه‌گذاری‌هاست که باید از آن به نحو مطلوب بهره گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جم از فعالان دانشگاهی در استان بوشهر است، توضیح داد: سرای نفت و گاز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این شهرستان ایجاد شده که با پیگیری‌ها و تلاش همگانی، بسترساز بسیاری از فعالیت‌ها در دانشگاه استان و کشور شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مجموعه یکپارچه و ید واحد در مسائل دانشگاهی و کشوری ایفای نقش می‌کند، تأکید کرد: این دانشگاه مدخل و کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌های پژوهشی، آموزشی، دانشی و مهارتی دانشگاه‌های سراسر کشور در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به استان‌ بوشهر است.

رازقی با بیان اینکه در کشور استان بوشهر را به‌واسطه دریا و منطقه صنعتی عسلویه می‌شناسند، تشریح کرد: عسلویه پایتخت انرژی کشور است، در کشور ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی وجود دارد که ۷۴۰ کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد، اما شاید بتوان گفت، هنوز بسیاری از ظرفیت‌های وابسته به این دو مزیت، مغفول مانده و از بالقوه به بالفعل تبدیل نشده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ورودی جدی به حوزه تحقیقات دریایی و آبزیپروری را مدنظر قرار داده است، یادآور شد: ۳۰ هکتار زمین در دیلم و ۲۵ هکتار زمین در دلوار آماده فعالیت در حوزه پرورش آبزیان است که با توجه به اخذ مجوز و انعقاد تفاهم‌نامه‌های لازم به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به وجود سه مرکز دانشگاه جم، دیر و کنگان در جنوب استان بوشهر، یادآور شد: درتلاشیم با توجه به ظرفیت‌های این منطقه، جمعیت شهری، نزدیکی به صنایع عظیم نفتی، این مراکز به واحد دانشگاهی تبدیل شوند که با حمایت همه‌جانبه مسئولان شهری و نگاه حمایتی موجود، این مهم دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته