دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد؛

اعطای «بورس فلسطین» به دانشجویان فلسطین و حامیان مردم غزه

اعطای «بورس فلسطین» به دانشجویان فلسطین و حامیان مردم غزه
رئیس سازمان دانشجویان خبر از اعطای بورس فلسطین به دانشجویان فلسطینی و حامیان مردم فلسطین و غزه در سراسر را دنیا داد.
کد خبر : 911060

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان یکی از اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را حمایت از آزادیخواهان، مسلمانان و ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان عنوان کرد و اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) همواره جمهوری اسلامی ایران را شریک غم مظلومان جهان دانسته و در بیانات خود حمایت از مستضعفین را مورد تاکید قرار داده و پیروزی مظلومین را در گروی نابودی مستکبرین دانسته اند.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم در حمایت از مظلومین اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم نیز حضور ایران در کنار مظلومان جهان را نشانگر جوانمردی و مروت انقلابی نظام دانسته و با عبارت" همواره چنین باد" بر استمرار و عدم تغییر در این سیاست را مورد تاکید قرار داده اند.

داداش پور به اصل ١۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: بر اساس این اصل ایران در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملت‌های دیگر، از مبارزه حق طلبانه مستضعفان در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان، حمایت می‌کند.

وی افزود: بورس تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به دانشجویان فلسطینی و حامیان آن تحت عنوان "بورس فلسطین " در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است و بزودی سامانه و فرآیند ثبت نام از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

 داداش پور این بورس را به حامیان ملت فلسطین نیز تعمیم داد و بیان داشت: هر دانشجویی در هر نقطه از جهان که حامی مردم مظلوم فلسطین باشد و بخاطر این حمایت از تحصیل باز بماند و یا تمایل به تحصیل در ایران داشته باشد، وزارت علوم با تمام وجود او را در چتر حمایتی خویش قرار خواهد داد و این بورس مشمول این گونه دانشجویان نیز خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه جنایت‌های شرم آور رژیم صهیونیستی را تداعی گر حرکت دانشجویان دانشگاه‌های آفریقای جنوبی علیه نژادپرستی دانست و اظهار داشت: استمرار حرکت انقلابی دانشجویان آفریقای جنوبی باعث شد سفره تبعیض نژادی در این کشور برچیده شود. امیدوارم این حرکت فعلی دانشجویان آمریکایی نیز منجر به پایان ظلم و ستم رژیم صهیونیستی گردد و مردم فلسطین به حقوق واقعی خویش دست یابند و رژیم غاصب از این سرزمین مقدس برای همیشه اخراج شود و خاورمیانه از وجود این غده سرطانی رهایی یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته