دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 08:58
جعفری مطرح کرد؛

بهره‌گیری از تشکل‌های دانشجویی در برگزاری جشنواره‌ امامت و مهدویت

بهره‌گیری از تشکل‌های دانشجویی در برگزاری جشنواره‌ امامت و مهدویت
مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره‌های امامت و مهدویت تأکید کرد.
کد خبر : 911025

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدجواد جعفری مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در جمع مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و مسئولان کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: ابتکار عمل دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در استفاده و همکاری با دانشجویان در برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی شعر وحدت نکته‌ای قابل توجه است که باید در سال آتی نیز تقویت شود.

بیشتر بخوانید:

فیلم | اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی شعر وحدت 

ارسال یک‌هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره‌های «شعر وحدت»

اثرگذاری ۷ هزار زبان دنیا با شعر

وی با اشاره به ویژگی‌های مؤمن از منظر امام رضا علیه‌السلام عنوان کرد: رازدار و ستارالعیوب بودن، نرم‌خویی و مهربانی با مردم و صبر و تحمل در برابر مشکلات از ویژگی‌های مؤمنان است.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره بر اینکه شاهد گسترش بی‌عدالتی و تبعیض در جهان هستیم و همه منتظر ظهور منجی و نجات بخش جهان هستند، عنوان کرد: وظیفه یک منتظر واقعی حرکت در مسیری است که اگر به ظاهر امام زمان(عج) در میان ما بود آن مسیر را در راستای دستیابی به اهداف یک زندگی الهی و بندگی پروردگار دنبال می‌کرد.

جعفری با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر اهداف منجی که استقرار ارزش‌های دینی خداست، افزود: منتظران واقعی در پی خودسازی، اصلاح امور و عدالت‌گستری هستند و اینگونه نیست که منتظر واقعی بی‌تفاوت بماند و صرفاً اشک بریزد؛ بلکه باید در دوران غیبت در تلاش برای زمینه‌سازی ظهور باشد.

وی با تأکید بر درایت دکتر طهرانچی در گشایش مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی و اعطای مأموریت به واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت در زمینه امامت و مهدویت یادآور شد: جشنواره امامت و مهدویت برای هر استان با موضوع خاص برگزار می‌شود که از ۱۳ رجب آغاز و نیمه شعبان پایان می‌پذیرد که برای آذربایجان‌غربی نیز برای سه سال پیاپی با عنوان «شعر وحدت» برگزار شده است.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، حضور فعال و پوشش کامل خبری توسط صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان‌غربی، برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی شعر وحدت و نخستین جشنواره دانش‌آموزی تولید محتوای دیجیتال به صورت تلفیقی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت امور مدارس این دانشگاه را از نقاط قوت در برگزاری این همایش‌ها دانست.

جعفری خاطرنشان کرد: عوامل برگزارکننده جشنواره می‌توانند برای بالا بردن مشارکت عمومی در کنار موضوع اصلی جشنواره به سایر موضوعات فرهنگی و هنری نیز در رشته‌های مختلف بپردازند که برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و برنامه‌ریزی برای بازدید خانواده‌ها از آن دسته است.

وی با قدردانی از عوامل دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی در برگزاری این جشنواره به صورت بین‌المللی و حضور مخاطبانی از سایر کشورها، خواستار برنامه‌ریزی برای مشارکت دانشجویان حوزه بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی و ارسال آثار برای جشنواره شعر وحدت شد.

به گزارش آنا؛ جشنواره شعر وحدت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی در سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت سال ۱۴۰۲، میان ۱۴ برنامه برتر از میان ۴۲ برنامه اجرا شده قرار داشت و مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته