دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 14:13
امام جمعه شهرستان بندرانزلی:

اعتماد‌سازی یکی از راه‌های کنترل فضای مجازی است

اعتماد‌سازی یکی از راه‌های کنترل فضای مجازی است
امام جمعه شهرستان بندرانزلی به تلاش رسانه‌های بیگانه برای جلب اعتماد جوانان ایرانی اشاره کرد و گفت: جلب اعتماد و اعتماد‌سازی یکی از راه‌های کنترل فضای مجازی و ارائه جایگزین مناسب برای آن است.
کد خبر : 910918

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با امام جمعه شهرستان انزلی دیدار و گفت‌وگو کردند.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی در این نشست با قدردانی از تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در راستای ارتقای جایگاه این دانشگاه، گفت: در کنار ارتقای جایگاه دانشگاه، موضوعِ حائز اهمیت، خروجی دانشگاه است.

حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین به اهمیت حضورِ استادان معتقد در فضای دانشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: استادان باید به حرفی که می‌زنند، باور و اعتقاد داشته و کنار وظایف آموزشی، باور‌ها و اعتقادات خود را نیز تقویت کنند.

وی متذکر شد: استادان اگر معتقد به نظام، اسلام و باور‌های دینی باشند، می‌توانند این باور‌ها را در لا‌به‌لای آموزش‌های خود به دانشجویان منتقل کنند؛ از این رو استادان باید در دانشگاه‌ها بسیار مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی، توجه به محتوای ارائه‌شده به دانشجویان را از دیگر نکات حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: علاوه بر مدنظر قرار دادن محتواها، نکته‌ مهم اینکه جوانی که وارد فضای دانشگاه می‌شود، برای خود شخصیت و باور‌ها و ذهنیت‌هایی دارد و اگر ذهنیت و باور‌های او صحیح است، باید تقویت شده و اگر صحیح نیست، اصلاح شود.

شمس‌الدین به تلاش رسانه‌های بیگانه برای جلب اعتماد جوانان ایرانی اشاره و عنوان کرد: جلب اعتماد و اعتماد‌سازی یکی از راه‌های کنترل فضای مجازی و ارائه جایگزین مناسب برای آن است.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی‌های صحیح در این باره یادآور شد: باید در فضا‌هایی نظیر دانشگاه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که وقتی جوانی وارد مسیر صحیح شد، وی را در این مسیر نگه داشته و از وجود وی برای حفظ دیگر جوانان استفاده شود.

کریم کیاکجوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی هم گزارشی از عملکرد ۶ ماهه اخیر این واحد دانشگاهی ارائه کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۷۹ عضو هیئت‌علمی، در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته