دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 14:15
آنا گزارش می‌دهد؛

دانش‌بنیانی شدن صنعت نفت مهم‌ترین دستاورد برگزاری یک رویداد ملی

دانش‌بنیانی شدن صنعت نفت مهم‌ترین دستاورد برگزاری یک رویداد ملی
از امضای یک میلیارد دلار قرارداد بین وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تا تخصیص مقام نخست آماده‌سازی زمینه دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان به وزارت نفت، مهم‌ترین اقدامات در زمان برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران بود.
کد خبر : 910914

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سال‌هاست با توجه به اهمیت توسعه صنعت نفت کشور، نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران مطرح و برپا شده است که همواره در این حوزه که سالانه با حضور جمع زیادی از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار می‌گردد، فرصت بسیار مهمی مهیاست تا شرکت‌های فعال در این صنعت دستاورد‌ها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازار‌ها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت کنند.

از امضای یک میلیارد دلار قرارداد بین وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تا تخصیص مقام نخست آماده سازی زمینه دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان به وزارت نفت و از همه مهمتر اینکه در حوزه نفت نزدیک به ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت با حجم حدود یک میلیارد دلار قرارداد دارند، از جمله خبر‌ها و اقدامات مهمی بود که درزمان برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران اطلاع رسانی شد.

امسال و بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران سکوی تحقق نوآوری و فناوری بود. به گفته حاضران در این نمایشگاه، طراحی ایده و برنامه ریزی برای اهدافی مانند تهیه جعبه ابزار جدید حمایت از خروجی‌های بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله اقداماتی بود که در این رویداد به چشم خورد.

نمایشگاه نفت

فعالان و صاحبنظران در این حوزه معتقدند؛ تحقق همکاری، هم‌افزایی و بومی سازی تولیدات علمی دانش‌آموختگان، شرکت‌های فعال در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سایر فعالان در این بخش مهم صنعتی است.

دانش بنیان‌ها در وزارت نفت

در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران وزیر نفت با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم هیچ‌گاه منتظر شرکت‌های خارجی و مذاکرات نبودیم و همواره نگاه ما در زمینه تأمین کالا رو به داخل بوده است، گفت که در‌های وزارت نفت را به روی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی باز کرده‌ایم.

دانش بنیان‌ها در صنعت گاز

همچنین در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به حمایت شرکت ملی گاز ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت که با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار برای قرارداد ساخت بار اول با شرکت‌های دانش‌بنیان و ۶۰۰ میلیون دلار اعتبار معادل ارزی تقاهم‌نامه امضا شده است تا این معاونت برای امضای قرارداد ساخت بار اول در حوزه تقاضا‌های راهبردی و کسب‌وکار‌های فناورانه نو با دانش‌بنیان‌های صاحب صلاحیت اقدام کند.

دانش بنیان‌ها در صنایع پایین‌دستی نفت

در این رویداد ملی، رییس پردیس پژوهش و توسعه صنایع پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت از بومی سازی روغن‌های موردنیاز تجهیزات صنعت نفت با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

نمایشگاه بین المللی نفت

به گزارش آنا، امسال نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با شعار «صنعت نفت؛ جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه»، از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و شنبه ۲۲ اردیبهشت به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته