دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با بی‌نیازی کشور از واردات مکمل‌های دامی رقم خورد

۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با بی‌نیازی کشور از واردات مکمل‌های دامی رقم خورد
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان داخلی با تولید مکمل‌های دامی، موفق به ۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در کشور شدند.
کد خبر : 910897

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محصول مکمل غذایی پروبیوتیک دام، طیور و آبزیان با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری رونمایی شد. این محصول می‌تواند علاوه‌بر ارتقای کیفیت فرآورده‌های دامی، زمینه صرفه‌جویی ارزی، خلق ارزش افزوده و رفع نیاز به واردات را فراهم کند.

مریم تاج‌آبادی ابراهیمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده مکمل‌های دامی، با اشاره به تولید این فرآورده مکمل پیشرفته، برای اولین‌بار در کشور گفت: این مکمل غذایی پیشرفته، شامل طیف گسترده‌ای از افزودنی‌ها و مکمل‌های غذایی مورد نیاز دام و طیور است که به شکل پودر خوراکی سین بیوتیک توسط شرکت دانش‌بنیان تک‌ژن تولید و تجاری سازی شده است.

این فناور حوزه پرورش دام ادامه داد: اثربخشی بالای این محصول دانش‌بنیان برای افزایش پایداری و بهبود گوارش، سلامت و کارایی گله‌های دامی اثبات شده  و به‌عنوان یک محصول پرکاربرد در تولید و پرورش دام در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

تاج‌آبادی ابراهیمی افزود: کارآزمایی‌های بالینی متعددی روی این محصول دانش‌بنیان انجام گرفته است و ضمن برخورداری از کیفیت و کارایی بالا، که تاثیر بالا و چشمگیر این محصول در کاهش ضریب تبدیل خوراک (FCR) به اثبات رسیده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تامین نیاز داخلی و افق صادارتی این شرکت افزود: از ظرفیت تولید سالیانه پنج هزار تن پودر خوراکی سین بیوتیک «دی پرو پلاس» برخوردار است و شرکت ما به عنوان پیشتاز بازار، سهم قابل توجهی از بازار مکمل دامی سین بیوتیک در کشور را با خود اختصاص داده است.

تاج آبادی ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر سهمی بالای ۵۰ درصد از نیاز صنعت دامی کشور را در اختیار دارد و درصدد توسعه بازار برای افزایش برخورداری صنعت دام، طیور و آبزیان از این محصول دانش‌بنیان ایران‌ساخت است.

وی افزود:  این شرکت موفق شده است ضمن تولید محصولاتی با کیفیت، کارآمدی و اثربخشی بالا منطبق با استاندارد‌های جهانی، زمینه ساز اشتغال ۳۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و دانش‌آموخته شود.

 تاج‌آبادی ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به پیشتازی ایران در تولیدات علمی، توسعه فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان پروبیوتیک، ایران جایگاه نخست در منطقه را به خود اختصاص داده است و بر همین اساس، ظرفیت صادراتی خوبی برای این محصولات وجود دارد؛ به طوری‌که محصول مکمل دامی سین بیوتیک دی پرو پلاس اکنون در بیش از ۱۱ کشور منطقه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به صرفه جویی ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به مزیت‌های رقابتی این محصول اشاره کرد و افزود: با وجود این‌که نمونه‌های مشابه خارجی محدودیت وارداتی نداشتند در  نهایت مزیت‌هایی از جمله کیفیت بالا در عین قیمت بسیار پایین‌تر محصول تولیدی شرکت تک‌ژن، مسیر واردات این محصول را مسدود کرد و زمینه‌ساز صرفه‌جویی ارزی دست‌کم ۵۰ میلیون دلاری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته