دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 12:34
گزارش روز ۲۱۹ عملیات طوفان الاقصی

تداوم دومینوی استعفای مقام‌های صهیونیست/ اعتراض‌های جهانی به جنگ غزه بی‌وقفه ادامه دارد

تداوم دومینوی استعفای مقام‌های صهیونیست  اعتراض‌های جهانی به جنگ غزه بی‌وقفه ادامه دارد
دویست و نوزدهمین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در حالی سپری می‌شود که این رژیم از آمادگی برای حمله به جبالیا خبر داده است و مقامات فلسطینی اعلام کردند که بیش از ده هزار شهید فلسطینی هنوز زیر آوار هستند.
کد خبر : 910881

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، طبق اعلام رسانه‌های وابسته به ارتش اسرائیل، در دویست و نوزدهمین روز تجاوز به غزه، نیرو‌های نظامی صهیونیستی در حال آماده شدن برای آغاز حمله نظامی جدید واقع در جبالیا در شمال باریکه غزه هستند و در توجیه این پیشروی ادعا می‌کنند که حماس صفوف خود را در این منطقه سازمان‌دهی مجدد کرده است.

همچنین، گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۱۵۰ هزار فلسطینی در منطقه موردحمله حضور دارند و رژیم صهیونیستی به فلسطینیان دستور تخلیه این مناطق را داده است.

در پی انتشار این اخبار، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس گفت: «اعلامیه رژیم صهیونیستی مبنی بر آغاز حمله نظامی به جبالیا و هشدار برای تخلیه منطقه، تأییدی بر اصرار کابینه بنیامین نتانیاهو برای ادامه جنگ و نابودی است.»

در همین راستا، حماس خواستار تحت‌فشار قرار دادن این رژیم جهت توقف تجاوز و ارائه راه‌کار فوری برای حفاظت غیرنظامیان توسط جامعه بین‌المللی و سازمان ملل شد.

تخریب منزل اسیر فلسطینی در الخلیل

نظامیان صهیونیست صبح امروز یکشنبه به شهرک بیت امر در شمال الخلیل یورش بردند و منزل اسیر ندیم صبارنه را تخریب کردند. گفتنی است علیرغم اینکه رژیم صهیونیستی معاهدات و توافقنامه‌های متعددی را در قطع اشغالگری و تصرف سرزمین‌های فلسطین امضا کرده ولی همچنان اقدام به تخریب و تصرف منازل فلسطینیانی می‌کند که صد‌ها سال است نیاکان آنها در این منطقه ساکن بوده‌اند.

تداوم دومینوی استعفای مقامات صهیونیست

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه از استعفای «یورام حمو»، مسئول مسائل راهبردی در شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و مسئول میز سیاست «روز پساجنگ» در غزه خبر دادند.

روز پساجنگ اصطلاحی است که بعد از آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از سوی صهیونیست‌ها و رسانه‌های هم‌سو با این رژیم مطرح شد و مقصود از آن، تعیین تکلیف اوضاع و شرایط بعد از پایان جنگ غزه و تشکیل نهادی برای اداره آن به‌غیراز گروه‌های مقاومت فلسطینی و حتی تشکیلات خودگردان فلسطین، با حضور نیرو‌های به‌اصطلاح حافظ صلح عربی است.

حمله نظامیان صهیونیست به معترضان در تل‌آویو

نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی به معترضان و مخالفان سیاست‌های اسرائیل در تل‌آویو که خواستار مبادله فوری اسرا با مقاومت در غزه بودند، حمله و اقدام به ضرب و شتم و سرکوب آنها کردند.

بازداشت نزدیکان اسرای صهیونیست توسط پلیس اسرائیل

پلیس اسرائیل همسر یکی از اسرای صهیونیست که در روز‌های ابتدایی طوفان الاقصی به اسارت نیرو‌های مقاومت در غزه درآمده بود را بازداشت کرد. برخی منابع خبری محلی اعلام کردند که همسر این اسیر صهیونیست از مخالفان شدید سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی است و همواره خواستار اجرایی شدن طرح تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین بوده است.

تظاهرات کنندگان خواستار استعفای نتانیاهو شدند

شهر‌های مختلف سرزمین‌های اشغالی همچنان شاهد استمرار حضور جامعه صهیونیستی در خیابان‌ها بود و معترضان در این تجمع‌های اعتراضی که با خشونت پلیس همراه است، خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو شدند. گفتنی است که شهر‌های درگیر این تظاهرات به بیش از ۵۰ شهر رسیده است که کنترل این اعتراضات به یکی از مشکلات کابینه و پلیس رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

راهپیمایی دانشجویان دانشگاه تگزاس در حمایت از فلسطین

در ادامه تجمعات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا، دانشجویان دانشگاه تگزاس نیز به‌محض پایان یافتن مراسم فارغ‌التحصیلی‌شان در تظاهرات حمایت از فلسطین حضور یافتند و کشتار مردم بی‌دفاع و غیرنظامی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

تظاهرات حمایت از فلسطین در سئول

ساکنان و فعالان حامی فلسطین مقیم شهر سئول پایتخت کره جنوبی به‌رغم شرایط بد جوی و بارش باران به خیابان آمدند و در حمایت از فلسطین تظاهرات برگزار کردند. تظاهرکنندگان در شعار‌های خود ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی خواستار توقف حملات به غزه و کشتار غیرنظامیان شدند.

دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا خواستار توقف حمایت‌های مالی از رژیم صهیونیستی شدند

در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه حقوق دانشگاه کالیفرنیا دانشجویان با سردادن شعار ضمن ابراز انزجار از رژیم کودک کش اسرائیل حمایت خود را از فلسطین آزاد اعلام کردند.
دانشجویان همچنین خواستار توقف سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و دولتی آمریکا در شرکت‌های اسرائیلی شدند.

نعیم قاسم: قبل از توقف جنگ غزه بحثی درباره جبهه جنوب نداریم

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی درباره روند تقابل با دشمن صهیونیستی ضمن صدور هشدار نسبت به تداوم جنگ‌افروزی‌های رژیم اسرائیل اعلام کرد که فداکاری‌های مقاومت همه پروژه‌های رژیم اشغالگر را نه‌تنها در این مرحله بلکه در آینده نیز نابود می‌کند.

آنروا: هیچ مکان امنی برای رفتن در نوار غزه وجود ندارد

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد با ادامه کوچاندن قهری و غیرانسانی فلسطینی‌ها، نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از رفح کوچانده شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته