دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از رونمایی «مائده»؛

«حسن روح‌الامین» نشان خادمی رضوی دریافت کرد

«حسن روح‌الامین» نشان خادمی رضوی دریافت کرد
در مراسم رونمایی از اثر «مائده» تازه‌ترین پروژه حسن روح‌الامین، خادمان رضوی نشان مخصوص خادمی رضوی را به سینه این هنرمند زدند.
کد خبر : 910870

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انا، آیین رونمایی از «مائده» تازه‌ترین اثر حسن روح الامین با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اسلامی معاون حقوقی وزیر فرهنگ، محمد الهیاری، مدیرعامل بنیاد رودکی، حجت الاسلام خداداده، رییس کانون‌های فرهنگی مساجد کشور، مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع)، محمد خراسانی زاده مدیرکل تجسمی وزارت فرهنگ و جمعی از علاقه‌مندان و اصحاب رسانه ساعتی پیش بیست و دوم اردیبهشت ماه در سالن رودکی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم به مناسبت دهه کرامت نقاره زنی و مداحی میلاد امام رضا (ع) از سوی خادمان رضوی برگزار و پرچم رضوی در بین حضار گردانده شد.

در ادامه خادمان رضوی، نشان مخصوص خادمی رضوی را به سینه حسن روح الامین نصب کرده و لیوان متبرک چای خانه رضوی و هدایای دیگر را به او اهدا کردند.

سپس سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و رییس هییت مدیره بنیاد امام رضا (ع) در این مراسم گفت: شاید یکی از نشانه‌های پررنگ انقلاب وجود حضور پربرکت حسن روح الامینی باشد که اینطور نورانیت را در کارهایش برای اسلامی باقی گذاشته است، انشالا اهل بیت در آن دنیا هم او را در آغوش بگیرد.

وی در ادامه افزود: این نقاشی با موضوع امام رضا (ع) امسال کشیده شده و امیدواریم این سنت هر ساله باشد.

در ادامه برنامه و پس از اجرای نقالی توسط مرشد محسن میرزاعلی، محمود سالاری پشت تریبون ایستاد و عنوان کرد: متاسفانه یک جریانی در مدرنیته هنر آیینی را از آثار فاخر جدا می‌کند البته مایه مباهات است که بنیاد امام رضا وارد عرصه‌های هنری شده هر چند در دوره‌ای داشتیم که ملک الشعرای ما استاد استان قدس بوده امیدوارم دوباره ان دوره را شاهد باشیم الحمدالله بنیاد امام رضا با حضور عاشقان رضوی دوباره این مسیر را طی می‌کند.

وی افرود: در دوره‌ای که کتاب احسن الکبار در دوره شاه طهماسب نوشته شده آن را مصور کردند و الان این کتاب مورد تدریس است یعنی هنرمندانی منبع الهامشان دین و ایین خداوند است به معرفتی مجهز می‌شوند که فقط تکنیک نیست معرفت است منبع الهام هنر دینی ما کتاب و عترت است. اثری که امروز میبینیم حاصل چنین امتزاجی است و هنرمند ذوب در الهیات می‌شود.

سالاری یاداور شد: تبریک می‌گویم و غبطه میخورم به هنر حسن روح الاامین و متاسفم که نتوانستیم او را تکثیر کنیم.

سید محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه نشست با تقدیر از حسن روح الامین گفت: او هر چند سال های عمرش به عدد چهل نرسیده ولی منشا خیرات و برکات است. دهه کرامت است و با نام حضرت فاطمه معصومه آغاز شده و با تجلیل از امامزادگان تداوم دارد و انشالا در یازدهم ذی القعده این دهه به اوج نورانیت خود می رسد. این ایام در عرصه ادبیات دینی ما بسیار مغتنم است.
وی در ادامه افزود: در بنیاد امام رضا دوستان تلاش کردند برنامه ها را فاخر جلو ببرند و از همه ظرفیت ها استفاده کنند. صحنه های بسیار خوبی در شهرها و روستاها خلق شده و تقریبا از ابتدای شوال چله رضوی جلو بردند و ما در برنامه ریزی هایمان تاکیدمان بر این بازه های زمانی است.
اسماعیلی با اشاره به تشکیل ستادی برای برنامه های ایام ذی الحجه گفت: سپس ایام دیگر را داریم بایستی سنت برنامه ها را ذیل کارها قرار دهیم. این تقویم اصیلی است و مبنای برنامه ها باید ذیل این تقویم باشد ، مثل جشنواره های فجر بلند مدت که همه ظرفیت فرهنگی، هنری و رسانه ای است. این برنامه ها با عواطف جامعه گره میخورد.
وی با بیان اینکه ما تابلویی که پس از شهادت حاج قاسم اقای روح الامین ترسیم کردند، فراموش نمی کنیم، توضیح داد: الحمدالله چند سالی است تابلوهایی ایشان به سفارش امام رضا اماده می کنند و امسال هم مائده را که مجلس اطعام همراهان، ضعفا و فقرا در کنار امام رضا است به تصویر آورده است.
سپس حسن روح الامین نشان درجه یک هنری و عنوان استادی از سوی وزیر فرهنگ و سایر مدیران فرهنگی کشور دریافت کرد.


روح الامین سپس پشت تریبون قرار گرفت و گفت: زمانی ما تابلوی مضطر را کار کردیم مخاطبین ما احساس کردم که اذیت شدند و هر جراحتی که از غم سیدالشهدا وارد قلب شیعیان می شود را فقط امام رضا مداوا می کند و از خدا خواستیم که قلب شیعیان را این کار ارامش داده شود.


وی درباره این تابلو گفت: دراین کار انچه مدنظرم بود هوالکریم ابن الکریم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته