دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 12:21
سعید کریمی عنوان کرد:

107 بیماری در پوشش صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج/ ۲و نیم همت بودجه برای رایگان شدن هزینه‌های بیماری کودکان

کد خبر : 910869
به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت اظهار کرد: اکنون ۷۷۰ بیمارستان که دارای بخش کودکان است در کشور فعالیت می‌کنند.وی ادامه داد: حدود ۱۶هزار تخت اطفال و ۵۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه کودکان فعالیت می‌کنند که در همین دوره ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی اطفال در دولت سیزدهم راه اندازی و اضافه شده است.
 
وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۶۹ میلیارد تومان به بیمارستان های کشور اختصاص یافت.
 
معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: اکنون ۱۰۷ بیماری در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج بارگذاری شده و این صندوق این بیماری‌ها را پوشش می دهند.
 
کریمی تاکید کرد: در سال کذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای درمان به ایران سفر کرده و پس از بهبودی به کشورهای شان بازگشته‌انده. اگر بخواهیم افراد خارجی مقیم کشور را حساب کنیم به بیش از ۵تا ۶میلیون خارجی خدمات درمانی ارائه داده‌ایم.
 
وی گفت: از زمان روی کار آمدن این دولت بیش از ۲هزار کودک به صورت رایگان کاشت حلزون انجام داده‌اند. معاون درمان با اشاره به اینکه در گذشته خانواده ها باید برای بخش بستری ۱۰درصد فرانشیز و بخش سرپایی ۳۰درصد به بیمارستان‌های دولتی یا دانشگاهی پرداخت می‌کردند، از این پس تمام این هزینه ها به صورت رایگان محاسبه می‌شود و تمام هزینه‌های سرپایی به غیر از دارو و بستری همراه دارو از سوی دولت پرداخت می‌شود.
 
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن طرح رایگان شدن هزینه‌های بیماری کودکان زیر هفت سال گفت: حدود ۲و نیم همت بودجه در نظر گرفته شده است که می‌توان با این بودجه ۱۱میلیون کودک زیر ۷سال ایرانی را تحت درمان رایگان قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته