دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 09:45
سلیمی مطرح کرد؛

۳ ویژگی منحصربه‌فرد حضرت معصومه (س)

۳ ویژگی منحصربه‌فرد حضرت معصومه (س)
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه باید زندگی حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار دهیم ۳ ویژگی منحصربه‌فرد آن حضرت را تشریح کرد.
کد خبر : 910809

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، جشن روز دختر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در این مراسم گفت: هدف از نامگذاری روز دختر این است که ما زندگی حضرت معصومه سلام‌الله علیها را مطالعه و از آن به‌عنوان یک الگو استفاده کنیم و در زندگی به کار گیریم.

فرشید سلیمی عنوان کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها سه ویژگی مهم دارد؛ نخست اینکه حرم ایشان درواقع حرم همه معصومین است و ما به هنگام خواندن زیارتنامه آن حضرت به همه معصومین و اولیای الهی سلام می‌کنیم و این کار به این معنا است که همه آنها در این حرم حضور دارند، بنابراین در این مورد باید بسیار تأمل کرد.

سه ویژگی منحصر به فرد حضرت معصومه (س)

وی افزود: ویژگی دوم حضرت معصومه (س) مقام شفاعت است. این مقام تجلی نور حضرت محمد(ص) در حضرت معصومه است(س) و به خاطر شخصیت و مقامی که داشته‌اند خداوند متعال در وجود ایشان نهادینه کرده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل خاطرنشان کرد: سومین ویژگی بارز حضرت معصومیه سلام‌الله علیها تبعیت از ولایت است و حضور ایشان در شهر قم برای پیروی از ولی امر زمان یعنی امام رضا علیه‌السلام بود.

سه ویژگی منحصر به فرد حضرت معصومه (س)

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل هم در این مراسم گفت: طبق فرموده امام على علیه السلام «زن، گُل است، نه پیشکار»، بنابراین در همه حال، با او مدارا کن، و با وى، به خوبى همنشینى نما تا زندگى ات باصفا شود» و ما نیز وظیفه داریم تا این گل را حفظ کنیم.

علیرضا عبدالرحیمی عنوان کرد: دشمن از طریق فضای مجازی، زیبایی و لطافت روح نسل جوان به ویژه زنان و دختران را مورد هدف قرار داده است تا فکر و طهارت نفس آنها را بگیرد؛ بنابراین نسل دانشجو و قشر تحصیل کرده باید خیلی آگاه باشد و با دقت این حمله‌ها را خنثی کند.

وی افزود: دختران امروز که مادران فردا هستند وظیفه تربیت یک نسل صالح را برعهده دارند و این رسالت که به دوش دختران سرزمین است باید از اکنون و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته