دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

کمرنگ‌شدن مهاجرت با تسهیل دستیابی دانشجویان به انواع فناوری‌

کمرنگ‌شدن مهاجرت با تسهیل دستیابی دانشجویان به انواع فناوری‌
سرپرست دانشگاه علم و صنعت گفت: باید قابلیت و توانایی دانشجویان در دستیابی به انواع فناوری‌ را نشان دهیم؛ چراکه این عامل می‌تواند امید آنها را برای ماندن در ایران افزایش دهد. 
کد خبر : 910727

داود یونسیان سرپرست دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری درباره حمایت از دانشجویان و نخبگان برای جلوگیری از مهاجرت آنها اظهار کرد: اثر گفتار بر پیشگیری از مهاجرت کمتر از کار‌های عملی است؛ عملیات وعده صادق باعث ایجاد امید در کشور شد که حاصل آن تلاش دانشگاهیان کشور بوده است. باید قابلیت و توانایی دانشجویان در دستیابی به فناوری‌ها را نشان دهیم، در اینصورت چنین عاملی می‌تواند امید آنها را برای ماندن در ایران افزایش دهد. 

سرپرست دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه مسئله دیگر برای ماندگاری دانشجویان در کشور مربوط به اشتغال است، تاکید کرد: فراهم کردن بستر پایدار برای اشتغال فارغ التحصیلان از طریق ارتباط مؤثرتر با صنعت در این راستا مهم است. اختصاص تسهیلاتی در قالب ارائه وام‌ها و حمایت از خانواده‌ها که در ابتدای زندگی جوانان باعث دلگرمی بیشتر قشر جوان برای سرمایه گذاری در کشور خواهد شد. 

یونسیان درباره برنامه‌های سال جدید دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: شعار «توسعه همه جانبه و متوازن و هوشمند دانشگاه» برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران را ترسیم کرده ایم که در قالب رشد فناوری و توسعه پارک‌های علم و فناوری، ایجاد دفاتر تخصصی ارتباط با صنعت و ایجاد رشته‌ها و دانشکده‌های جدید با توجه به نیاز‌های کشور در دستور کار قرار داده ایم. 

وی افزود: در حوزه فرهنگ فعالیت‌های زیربنایی و روبنایی جدید را با توجه به رویکرد‌های جدید جوانان برنامه ریزی خواهیم کرد و از معاونت‌های مختلف درخواست داریم تا برنامه‌های خود را که بر اساس شعار دانشگاه تدوین کرده اند عملیاتی کنند. 

یونسیان تصریح کرد: حمایت و تحیکم خانواده‌ها در برنامه‌های اصلی دانشگاه علم و صنعت ایران قرار دارد؛ چرا که خود را دانشگاه دوستدار خانواده تلقی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته