دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 15:10
سلمان فرخنده:

در بحث جوانی جمعیت می‌بایست کار را به دست خود مردم سپرد

در بحث جوانی جمعیت می‌بایست کار را به دست خود مردم سپرد
سلمان فرخنده بازیگر، نویسنده و کارگردان به تهدیدات کهنسالی و پیری جمعیت تأکید کرد.
کد خبر : 910709

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سلمان فرخنده بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران به تهدیدات کهنسالی و پیری جمعیت تأکید کرد.

فرخنده با تأکید بر اینکه هنرمندان امروز چند گام از مردم عقب افتاده، گفت: به همین دلیل نمی‌توانم بگویم آیا هنر هنرمند امروز می‌تواند بر جامعه اثر بگذارد یا خیر و اینکه در عرصه جمعیت این امر اثرگذار می‌افتد یا نه.

این بازیگر و نمایشنامه نویس ایرانی که مدتی است کار بر روی نگارش یک پروژه تلویزیونی را آغاز کرده، توضیح داد: مردم امروز راه خودشان را می‌روند، هنرمندان هم راه خودشان را. یک زمانی بود که اینها در کنار هم بودند منتها الان همه جزیره‌ای شده و هر کس ساز خودش را می‌زند. مردم هم برای بحث جوانی جمعیت یا هر موضوع دیگری قطعا می‌بایست مسیر‌های مختلفی را بروند و الگوبرداری‌های متمایزی را داشته باشند تنها رسانه‌ها اثرگذار نیستند.

وی با تأکید بر اینکه ایران خواستگاه نگاه‌ها و دیدگاه‌های مختلفی در بین اقشار جمعیتی است، گفت: یک جا‌هایی حتی مردم به هنرمندان خط می‌دهند و راه نشان می‌دهند، شاید در این بحث جمعیتی هم می‌بایست کار را به خود مردم سپرد.

وی در پایان یادآور شد: قطعا تهدیدات جمعیتی می‌تواند اثرات منفی در آینده داشته باشد منتها من مطالعات عمیقی در این زمینه ندارم و زمینه کاری ام متفاوت است پس نمی‌توانم نگاه کارشناسی هم در این عرصه داشته باشم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته