دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موانع افزایش کیفیت و حفظ بازار رقابت صنایع چوبی برداشته شود

موانع افزایش کیفیت و حفظ بازار رقابت صنایع چوبی برداشته شود
رییس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی اظهار کرد: اگر در راستای شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، بخشی از اختیارات به اتحادیه‌های صنفی واگذار شود طبیعی است که اتحادیه‌های صنفی توان کاهش ۳۰ درصدی قیمت‌ها و افزایش قابل توجهی از تعداد کارآفرینان را خواهند داشت.
کد خبر : 910702

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس هادی‌زاده، رییس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی در نشستی خبری اظهار کرد: فضای رقابتی در تولید هر محصول موجب می‌شود که زمینه لازم برای افزایش کیفیت محصولات ایجاد شود و بتوان برای کسب بازار‌های صادراتی بیشتر اقدامات موثرتر کرد بنابراین با ممنوعیت واردات کالا‌های صنف چوب از جمله مبلمان موافق نیستیم و عقیده داریم که در فضای رقابتی است که می‌توان زمینه رشد صنایع را فراهم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت صنایع چوبی در کشور عنوان کرد:‌برخی موانع از جمله نرخ ارز، قطع برق یا گاز واحد‌های تولیدی موجب شده تا هزینه‌های تولید در واحد‌ها افزایش یافته و خود به عنوان عاملی برای کاهش کیفیت مطرح باشد.

تبعات افت کیفیت فرآورده‌های چوبی 

هادی‌زاده عنوان کرد: افت کیفیت فرآورده‌های چوبی موجب می‌شود تا زمینه صادرات را نیز از دست بدهد، چون تنها کالا‌های کیفی و با قیمت مناسب هستند که در بازار صادراتی حرفی برای گفتن دارند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی تصریح کرد: نظارت و همکاری همزمان اتحادیه‌ها و کنسرسیوم‌ها در کنار برنامه‌ریزی‌های دولتی موجب می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند با خیال راحت مسیر را ادامه داد و تولیدی کیفی برای بازار صادراتی تولید کنند.

هادی‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر توجیه اقتصادی کاهش یافته و برای کاهش تورم و گرانی در سطح کشور باید اختیار اتحادیه‌ها افزایش یافته و دکترین خود را در مسیری قرار دهند که صادرات افزایش یابد.

از رونق صادرات تا کارآفرینی بیشتر 

وی بیان کرد: رونق صادرات موجب می‌شود تا قیمت کالا‌ها با ورود ارز حاصل از صادرات کاهش یابد و کارآفرینی بیشتری در صنایع مختلف از جمله صنعت چوب ایجاد شود.

وی گفت‌: اگر قسمتی از اختیارات به بخش‌خصوصی واگذار شود که در راستای شعار امسال با نام جهش تولید با مشارکت مردم است به طور قطع اتحادیه‌های صنفی توان کاهش ۳۰ درصدی قیمت‌ها و افزایش قابل توجهی از کارآفرینان را خواهند داشت.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی تصریح کرد: وقتی تولید در کشور توجیه اقتصادی داشته باشد و هزینه‌های تولید شامل بیمه، مالیات و دستمزد کارگران را پرداخت و از سود معقول و منطقی نیز برخوردار باشد صادرات نیز رونق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته