دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 14:12
در انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم‌الانبیاء؛

بوشهر نماینده دانشگاه آزاد در فعالیت‌های حوزه نفت و پتروشیمی شد

بوشهر نماینده دانشگاه آزاد در فعالیت‌های حوزه نفت و پتروشیمی شد
دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم‌الانبیاء، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در انجام فعالیت‌های حوزه نفت و پتروشیمی در استان بوشهر شد.
کد خبر : 910695

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان بزرگ‌ترین پیمانکار پروژه‌های اجرایی و کلان کشور در حوزه تعاملات آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی علاوه بر دیدار با سیدحمید موسوی جانشین هلدینگ تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی و سردار اسدالله حاجی زمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (صلی الله علیه) به منظور برقراری ارتباط و گسترش همکاری‏‌های فنی، تخصصی و مشارکت دانشگاه در طرح‌های صنعتی و نیز خدماتی این قرارگاه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه در گفت‌وگو با آنا توضیح داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، بازوی توانمند اجرایی تمامی دولت‌هاست. 

رازقی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (صلی الله علیه) در بحث‌های مختلف کشور، پیشتاز است، اظهار کرد: این مجموعه با نگاه رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی و با محور قراردادن روحیه جهادی، سلامت نفس و صداقت کار‌های بزرگی را در کشور به سرانجام رسانده است.

این مقام مسئول با اشاره به سابقه دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: این قدمت در کنار وجود نیروی انسانی توانمند، دانشجویانی مستعد، تجهیزات مختلف کارگاهی و آزمایشگاهی، رشته‌های متعدد تحصیلی در تمامی قاطع و ... توانسته در بسیاری از برنامه‌های مختلف آموزشی، جهادی، پژوهشی، تربیتی، فرهنگی و ... استان نقش آفرین بوده و نقش محوری را عهده دار باشد.

بوشهر نماینده دانشگاه آزاد در فعالیت‌های حوزه نفت و پتروشیمی شد

وی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی و دغدغه مندی و حضور در برنامه‌های اجتماعی به عنوان یک رسالت، عنوان کرد: دریا، نخیلات، نفت، گاز و پتروشیمی از مزیت‌های استان بوشهر است که دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کلان نگاه ویژه‌ای به آن دارد که با انعقاد این تفاهم‌نامه، دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در انجام فعالیت‌های حوزه نفت و پتروشیمی در استان بوشهر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: تلفیق توانمندی اجرایی قرارگاه خاتم الانبیاء، توانمندی علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در کنار وجود مزیت‌های متعدد صنعتی استان می‌تواند بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه را پای کار آورده و منشأ برکات متعددی برای استان و کشور باشد.

وی درباره تاثیر چنین اتفاق‌هایی در موفقیت دو نهاد گفت: کمک به حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سازندگی از دانشگاه و با حضور اندیشمندان و متخصصین شروع می‌شود و امضای این تفاهم نامه با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت دانشگاه و نهاد‌های اجرایی برای کمک به حل این چالش‌ها اثربخش است.

رازقی درباره مفاد این تفاهم نامه متذکر شد: هدف از این تفاهم‌نامه، ایجاد زمینه‌های همکاری و استفاده از توانایی‌های علمی و اجرایی طرفین به منظور ارتقاء فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و ارائه مشاوره، ارتقاء ارتباط میان دانشگاه و صنعت، شناسایی و بهره‌برداری از توانمندی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، حمایت و کمک به آموزش‌های دانشگاهی و هدایت و کمک به کاربردی شدن آموزش‌ها و پژوهش‌های بین دانشگاه و هلدینگ نفت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته