سه شنبه  19  آذر  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
رئیس دانشگاه آزاد بافت:

انتظار منفی و ویرانگر با مبانی دین اسلام سازگار نیست

شنبه 31 فروردین 1398 ساعت 15:02
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت گفت: مبانی دین مبین اسلام با انتظار منفی و ویرانگر که موجب ‌می‌شود انسان نسبت به ظلم بی‌تفاوت باشد، سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بافت، ابراهیم خراسانی‌پاریزی صبح امروز در جشنی که به مناسبت نیمه شعبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت برگزار شد، اظهار کرد:‌ وظایف مسلمین در عصر انتظار به دو بخش عام و خاص تقسیم می‌شود که وظایف عام مسلمین در عصر غیبت شناخت امام زمان، پایداری بر دوستی اهل‌بیت، رعایت تقوای الهی و پیروی از دستورات امامان معصوم است.

وی درباره  وظایف خاص منتظران امام زمان(عج) گفت: دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان حضرت مهدی(عج)، صبر بر سختی‌های دوران غیبت و دعا برای فرج حضرت از وظایف خاص منتظران بوده و بزرگداشت نام و یار حضرت، پیروی و تبعیت از علمای راستین و آماده‌باش دائمی از دیگر وظایف خاص دوران انتظار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت افزود: دو نوع انتظار وجود دارد انتظار منفی و ویرانگر و انتظار سازنده و مثبت، از ویژگی‌های انتظار منفی که عامل رکود و عقب‌ماندگی بوده این است که  انسان از تلاش و کوشش اصلاحی در برابر زور و فساد و تبعیض دست می‌کشد و خاموش است و به این باور می‌رسد که باید نسبت به ظلم بی‌تفاوت باشد و حتی در گسترش آن کمک کند تا زمینه ظهور مهدی(عج) فراهم شود، اینگونه انتظار با مبانی دین اسلام سازگار نیست.

خراسانی‌پاریزی تصریح کرد:‌ انتظار سازنده، تعهدآور و تحرک‌بخش بوده و به‌نوعی عبادت است. اینگونه انتظار با تلاش زمینه فرج را فراهم می‌کند. با تقویت باورها و اعتقادات به مقابله سختی‌های زمان غیبت برمی‌خیزد و برای ظهور و شرکت در قیام آمادگی لازم را کسب می‌کند که اینگونه انتظار از روایات و مبانی اسلامی برمی‌آید.

وی به تشریح ابعاد مهم مهدی‌باوری پرداخت و در این باره در بعد توحید، توجه به خدا و طلب فرج از درگاه ایزد متعال را اصل دانست و اظهار کرد:‌ در بعد نبوت نیز چشم به راه کسی هستیم که می‌آید تا آرمان همه انبیا را تحقق بخشد. در بعد قرآنی هم مهدی(عج) زنده‌کننده همه احکام قرآن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت افزود: در بعد امامت، مهدی وصی صدیق و خاتم امامان معصوم بوده و  امامان قبل، یکایک او را یاد کرده‌اند و او فرزند، یادگار و ادامه‌دهنده راه آنان است.

خراسانی‌پاریزی گفت:‌ مهدویت و انتظار، تأکید بر اصل امامت و رهبری بوده و در بعد عدل هم انتظار مهدی انتظار ظهور عدل و داد است. در بعد دانش و خردورزی نیز با ظهور منجی موعود در همه زمینه‌های علمی، معنوی و خردورزی به تکامل و اوج مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/4121/4062/

http://ana.ir/i/375014
اعتقاد به مهدویت از اصیل‌ترین سرچشمه‌های اعتقادی انسان است

اعتقاد به مهدویت از اصیل‌ترین سرچشمه‌های اعتقادی انسان است

2 معاون جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت معرفی شدند

2 معاون جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت معرفی شدند

راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی در برنامه دانشگاه آزاد اسلامی بافت

راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی در برنامه دانشگاه آزاد اسلامی بافت

شبهه‌آفرینی در ظهور امام عصر(عج) هدف محوری دشمنان است

شبهه‌آفرینی در ظهور امام عصر(عج) هدف محوری دشمنان است

آمادگی برای شکوفایی تمدن اسلامی پیام‌آور فرهنگ ظهور است

آمادگی برای شکوفایی تمدن اسلامی پیام‌آور فرهنگ ظهور است

حوزه و دانشگاه در معرفی موضوع مهدویت تلاش کنند

حوزه و دانشگاه در معرفی موضوع مهدویت تلاش کنند

زمینه‌سازی برای غیبت امام زمان(عج) شاخصه زندگی امام حسن عسکری(ع)

زمینه‌سازی برای غیبت امام زمان(عج) شاخصه زندگی امام حسن عسکری(ع)

 مهدویت نیازمند معرفت و شناخت است

مهدویت نیازمند معرفت و شناخت است

علاقه به امام زمان(عج) والاترین مظهر عشق است

علاقه به امام زمان(عج) والاترین مظهر عشق است

اهل سنت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را سرداران جوانان اهل بهشت می‌خوانند

اهل سنت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را سرداران جوانان اهل بهشت می‌خوانند

4 باور تداوم و پویایی تشیع

4 باور تداوم و پویایی تشیع