دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1403 - 14:46

زنان در اسلام به‌عنوان معار جامعه معرفی شدند

زنان در اسلام به‌عنوان معار جامعه معرفی شدند
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت گفت: اسلام برای سعادت جامعه و تربیت انسان‌ها، نقش زنان را بی‌بدیل دانسته و از زن به‌عنوان معمار جامعه یاد می‌کند.
کد خبر : 933353

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام اسدالله پرهیز مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت در نشست تبیینی با عنوان«نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس و کارکرد ارزش‌های دفاع مقدس در تقویت شکل‌گیری تمدن اسلامی» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد با بیان هویت بخشی، جایگاه و اهمیت نقش زن در تربیت انسان‌ها به‌عنوان معمار جامعه اظهار کرد: اسلام مقام زن را در جامعه بالا برده و برای ترقی و سعادت جامعه و تربیت انسان‌ها، نقش زنان را بی‌بدیل دانسته و از زن به‌عنوان معمار جامعه یاد می‌کند.

وی افزود: زنان مسلمان در پرتو پوشش و حجاب اسلامی، نقش سازنده خود را ایفا کرده و ثابت کردند که زن مسلمان، کالای تبلیغاتی نیست و در اغلب جوامع ازجمله ایران قبل از انقلاب، زنان به‌عنوان هدف، ابزار تبلیغاتی بوده‌اند.

 مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت بیان کرد: دشمنان همواره سعی داشته‌اند با توجه به اینکه در واقع زنان به دلیل تأثیرگذاری عمیق و گسترده‌ای که می‌توانند در سطوح مختلف جامعه داشته باشند، به‌عنوان بهترین راه برای انتقال آفات فرهنگی از ویژگی‌های جسمی، عاطفی و نقش اجتماعی بانوان برای تهاجم به فرهنگ سوء استفاده می‌کنند.

پرهیز با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس و کارکرد ارزش‌های دفاع مقدس در تقویت شکل‌گیری تمدن اسلامی به بیان حقایق و راز زندگی معنوی زن اسلامی با الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) پرداخت و نقش مادران و زنان کشور را در دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند دانست.

وی با بیان آفات دوران حساس کنونی پرداخت، مطرح کرد: این زنان و مادران هستند که در دوران حساس کنونی به وظیفه حیاتی و معنوی خود در مقابل آفات جامعه امروز با آگاهی و پیروی از رهنمود‌های بزرگان دین عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب