دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1403 - 14:43
مرادی در نشست خبری اعلام کرد؛

آغاز کار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد مشهد از سال آینده/ ۳۰ دانشجو در ایران‌خودرو فعال هستند

آغاز کار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد مشهد از سال آینده  ۳۰ دانشجو در ایران‌خودرو فعال هستند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی و مشهد اعلام کرد که دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه از سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.
کد خبر : 933232

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در نشست خبری ویژه بازگشایی دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران و رسانه‌های گروهی که در مجتمع رفاهی‌ فرهنگی واحد مشهد برگزار شد با تبریک ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس از حضور در جمع اصحاب رسانه برای گزارش بخشی از دستاورد‌ها و برنامه‌های دانشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت: اساساً قوه عاقله جوامع به‌خصوص جوامع پیشرفته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی‌ هستند.

وی با بیان اینکه آنچه از مسیر و راهبرد آموزش نصیب جوامع شده دستاورد‌های بی‌سابقه و بی‌نظیری است، ادامه داد: به وظیفه خود و عملکردی که بتوانیم در جامعه اثرگذار باشیم افتخار می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه واحد مشهد یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی است که بیش از ۴۰ سال از قدمت آن می‌گذرد، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی کشور است که وظیفه آموزش، تربیت و پرورش نسل جوان را در شرق کشور برعهده دارد.

مرادی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با ۷۸ هزار دانشجو در ۱۷ واحد و مرکز استان مشغول فعالیت است.

تحصیل ۳۸ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد خراسان‌رضوی

وی افزود: حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان واحد مستقل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۳ هزار دانشجو به صورت منفک از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از سال ۹۹، مشغول به آموزش دانشجویان در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری است که سال آینده، دانشکده دندانپزشکی مشهد هم به جمع دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه تنوع کار در دانشگاه آزاد اسلامی یک تنوع خاص است، ادامه داد: رئیس واحد مشهد متولی اداره امور استان است.

آغاز به کار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد مشهد از سال آینده/ تحصیل ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در مدارس «سعادت»

مرادی تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی مراکز استان‌ها و قدیمی‌ترین واحد دانشگاهی در کشور است و در این دانشگاه ۳۸ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف و مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: تغییر نگاه مدیریتی در رویکرد‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۷ اتفاق افتاد و تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد مهرماه سال ۱۴۰۰ رونمایی شد و براساس این سند تحول، رویکرد‌های دانشگاه به سمت رویکرد‌های اجتماعی و حضور در متن جامعه تقویت شد.

ایجاد دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در ۲۸ واحد دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی بیان کرد: در ۲۸ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، دفاتر تقریب مذاهب اسلامی تشکیل شده و پنج واحد تقریب مذاهب اسلامی با هدف ایجاد فضای هم‌اندیشی، همکاری و مشارکت بین دانشجویان در استان خراسان رضوی فعال بوده و تاکنون چندین سمینار و همایش با هدف تقریب و هم‌اندیشی ادیان و مذاهب اسلامی در استان برگزار شده است.

آغاز به کار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد مشهد از سال آینده/ تحصیل ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در مدارس «سعادت»

مرادی افزود: در حال حاضر، ۶۰ هزار دانشجوی اهل تسنن در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند که این رویکرد نشان از توجه به وحدت، همفکری و توسعه کشور در رویکرد مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است.

فعالیت مدارس معارف اسلامی با عنوان مدارس «سعادت»

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در کشور در حال تحصیل هستند، افزود: از این تعداد، ۱۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و در بیش از ۵۷ مدرسه وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان‌رضوی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی افزود: مدارس معارف اسلامی با عنوان مدارس «سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده و در استان خراسان‌رضوی، دو مدرسه معارف دوره اول و دوره دوم با ۱۱۰ دانش‌آموز در حال فعالیت است.

مرادی با تأکید بر اینکه نگاه اقتصادی به مباحث عملکردی خود نداریم، گفت: بیشترین جمعیت راهیان نور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است؛ سال گذشته ۷۰۰ نفر در استان در اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت به منظور بصیرت‌افزایی و تبیین دستاورد‌های انقلاب شرکت کردند.

وی بیان کرد: با تغییر محیط، فناوری، پیچیدگی کسب‌وکار و آموزش عالی می‌طلبد که دانشگاه‌ها جهت‌گیری‌های خود را تغییر دهد؛ از این رو نیت اصلی تشکیل دانشکده‌های موضوعی ورود به بطن جامعه است.

آغاز به کار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد مشهد از سال آینده/ تحصیل ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در مدارس «سعادت»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه امروز شاید در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی بی‌سابقه باشد که بخش عمده‌ای از اهتمام ما کمک به حل مشکلات جامعه، سازمان‌ها و نهاد‌ها به‌کار گرفته می‌شود، تأکید کرد: دیگر منتظر این نیستیم که مشکلی در جامعه ایجاد شود تا در پایان‌نامه‌ها تعریف کنیم؛ بلکه نظام تشخیص مشکلات را راه‌اندازی کردیم.

مرادی افزود: سامانه پایش در دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰۰ واحد دانشگاهی دارد که یک میلیون و۳۴۰ هزار دانشجو با این سامانه در تعامل هستند که بخشی از مشکلات کشور را مورد تحقیق پایان‌نامه خود قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: در این سامانه، ۵۵ چالش بزرگ کشور تعریف شده که هر برنامه زیرموضوعات مختلفی دارد که مبنای پایان‌نامه دانشجویان ارشد و دکتری قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی افزود: از ۵۵ برنامه دانشگاه سه برنامه با مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی است؛ مانند صنایع گاز با ۱۰۰ موضوع پژوهشی، بهسازی و صرفه‌جویی، حاشیه‌نشینی و چالش‌های سازمان‌های بزرگ‌مقیاس که دانشجویانی که موضوع پایان‌نامه خود را این عناوین انتخاب کنند، ۲۵ درصد تخفیف شهریه می‌گیرند، در حقیقت، ما برای تبیین مشکلات کشور هزینه می‌کنیم.

مرادی مطرح کرد: امروز ا‌ولویت ما اشتغال‌زایی است، به‌طوری که با کارخانه‌های بزرگ کشور و استان تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردیم و تعدادی دانشجو را گزینش کردیم که در این فضای کسب‌وکار کار می‌کنند و در ایام فراغت از کار، تحصیل می‌کنند.

وی گفت: در همین راستا ۳۰ دانشجوی دانشگاه آزاد در ایران‌خودرو مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اولویت ما این است که دانشجویان هم‌زمان با تحصیل، اشتغال و مهارت‌آموزی داشته باشند، گفت: در استان خراسان‌رضوی سه هزار نفر استاد تمام‌وقت و مدعو داریم که یک‌هزار عضو هیئت علمی و بقیه در قالب دستیار آموزشی و وابسته مشغول هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی تشریح کرد: به‌زودی کارخانه تولید پلاستیک زیست تخریب‌پذیر در مشهد توسط دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس می‌شود.

مرادی عنوان کرد: در حوزه صنایع که به‌زودی کارخانه تولید پلاستیک زیست تخریب‌پذیر در مشهد توسط دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در سایر حوزه‌های پژوهشی هم همکاری‌های بسیاری با صنایع داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب