دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1403 - 15:35

لزوم پاسخگویی به ۵۵۰ نیاز استحصال‌شده در دروس معارف

لزوم پاسخگویی به ۵۵۰ نیاز استحصال‌شده در دروس معارف
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در هشت کارگروه، نیازسنجی‌های معرفتی و مهارتی دانشجویان بررسی شد، گفت: ۵۵۰ نیاز استحصال‌شده که باید در هشت درس معارف به آن پاسخ داد.
کد خبر : 933058

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدمهدی حرزاده معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست تخصصی مدیران گروه و مدرسان دروس معارف اسلامی دانشگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه تحول در دروس معارف خواسته عمومی است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت دروس معارف در تربیت نسل جوان کشور، تحول دروس معارف خواست دانشجویان، استادان معارف و غیرمعارف، شورای عالی انقلاب فرهنگی و... است.

وی با تأکید بر اینکه محتوای دروس عمومی تاکنون تأثیرات مضاعفی در پرورش و افزایش روحیه دین‌داری دانشجویان داشته‌، عنوان کرد: بی‌شک اگر این دروس نبود، اتفاقات نامساعدی رخ می‌داد؛ اما نباید به این راضی بود و باید تلاش کرد تا این تأثیرگذاری متعالی‌تر شود.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ارکان تحول در دروس معارف در چهار رکن مورد توجه است، توضیح داد: تحول چند بعدی بوده و باید تغییرات در چندین بُعد صورت پذیرد تا تحول ایجاد شود از این‌رو استاد، دانشجو یا مخاطب، روش و محتوا ارکان ایجاد تحول در دروس معارف یاد می‌شوند.

حرزاده بیان کرد: کلاس‌های درسی گروه معارف اسلامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای دارند، باید از فرصت حضور دانشجویان در کلاس‌های درسی این گروه آموزشی استادان استفاده کنند از این‌رو رویکرد تقویت نقش تربیتی استادان با کارگاه‌های آموزشی و تولید محتوا‌ها مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در هشت کارگروه، نیازسنجی‌های معرفتی و مهارتی دانشجویان بررسی شده، مطرح کرد: ۵۵۰ نیاز استحصال‌شده که باید در هشت درس معارف به آن پاسخ داد. هدف ایجاد افزایش اطلاعات نیست؛ بلکه گرایش به جریان حق و آگاهی از محتوا‌های جریان باطل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب