دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1403 - 23:03

پزشکیان: اولویت دولت من در سطح ملی توجه به سلامت و رفاه عمومی است

پزشکیان: اولویت دولت من در سطح ملی توجه به سلامت و رفاه عمومی است
رئیس‌جمهور در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل» در سالن قیومیت سازمان ملل متحد گفت: اولویت دولت من در سطح ملی توجه به سلامت و رفاه عمومی است.
کد خبر : 932931

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «مسعود پزشکیان» امشب به وقت تهران در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» با بیان اینکه مواجه با چالشهای کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل بر اساس عدالت و صداقت است، گفت: بیایید آیندهای عادلانه و پر رونق برای فرزندانمان بیافرینیم؛ محور این تلاش مشترک، توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌ها و ملاحظات خود را پیرامون سند آینده در این سازمان ثبت کرده است.

رئیسجمهور با بیان اینکه تقویت نظام چندجانبه گرایی به‌منظور برخورد ریشهای با چالش‌هایی همچون جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی باید مبنای کار مشترک ما برای آینده باشد، افزود: نقش فرهنگ و ارزشهای خانواده و ضرورت گفت‌وگوهای بین نسلی به‌منظور حفظ ارزش‌های فرهنگی و هم‌زمان با توجه به نقش زنان، دختران و جوانان و توانمندسازی آنها انکارناپذیر است.

پزشکیان اعلام کرد: اولویت‌های کاری دولتِ من در سطح ملی توجه به سلامت، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تأمین اجتماعی، ایجاد فرصتهای برابر و کاهش انواع نابرابری، توزیع مناسب درآمدها، تقویت و تحکیم نهاد خانواده، کاهش فقر و تبعیض، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی زنان و جوانان و بهره‌مندی از محیط زیستی مطلوب است.

وی با بیان اینکه دستیابی به صلح و توسعه نیازمند احترام به حق توسعه کشورها، توجه به اولویتهای توسعهای و ویژگیهای فرهنگی و رعایت اصول انصاف و اجرای تعهدات کشورهای توسعه‌یافته در برابر کشورهای در حال توسعه است، گفت: تحریمهای یک‌جانبه دستیابی به اهداف توسعهای پایدار را متوقف کرده و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تدوین میشود، لحاظ شود.

وی افزود: پیشنهاد میکنم دبیر کل سازمان ملل متحد با مشارکت کشورهای قربانی تحریم، گزارش جامعی به مجمع عمومی ارائه کند.

رئیسجمهور در عین حال تأکید کرد: خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و مؤسسات مالی بینالمللی به‌منظور تضمین حضور کشورهای در حال توسعه در تصمیمگیریها و شکلگیری ساختاری عادلانه و پاسخگو برای حل مسائل مالی این کشورها هستیم.

پزشکیان با بیان این مطلب که پیمان آینده و پیمان دیجیتال باید به کاهش شکاف دیجیتال شمال و جنوب جهانی به ویژه از طریق انتقال فناوری نوین و رفع موانع کمک کند، اظهار کرد: مشارکت مؤثر کشورهای جنوب در حکمرانی اینترنت و هوش مصنوعی، احترام به قوانین ملی کشورها و مقابله با انحصارطلبی ضرورتی انکارناپذیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب