دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۷۰درصد ظرفیت صنعت ریلی کشور خالی مانده است

۷۰درصد ظرفیت صنعت ریلی کشور خالی مانده است
دبیر انجمن صنفی حمل و نقل ریلی کشور گفت:۷۰درصد از ظرفیت صنایع ریلی کشور همچنان خالی است. و کارخانه ها با ظرفیت بالا در تولید این صنایع در حال درجا زدن هستند.
کد خبر : 932815

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سبحان نظری امروز (دو شنبه ۲ مهر) در هم اندیشی مدیرعامل راه آهن ایران با شرکت‌های حمل ونقل ریلی و تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو ،گفت: در سه سال گذشته شاهد نزول عملکرد توسعه صنعت  ریلی کشور بوده ایم.

دبیر انجمن صنفی حمل و تقل ریلی کشور گفت :  بازگشت به ۱۰ سال گذشته در بخش هایی از صنعت ریلی کشور  از جمله چالش های حاضر برای بخش خصوصی است.

نظری ادامه داد: فاصله گیری بخش خصوصی و دولتی در حال افزایش است و چند چالش مسیر حرکت شرکت های حمل و نقل ریلی کشور را دشوار می کند.

به گفته این مسئول؛ ۷۰درصد از ظرفیت صنایع ریلی کشور همچنان خالی است. و کارخانه ها با ظرفیت بالا در حال درجا زدن هستند.

دبیر انجمن صنفی حمل و نقل ریلی کشور با لشاره به چالش های دیگر در این بخش گفت: تاخیر در اجرای فرآیند یارانه رفع موانع تولید به عنوان بزرگترین چالش صنعت ریلی است و توقف اجرای  این قانون باعث شد سرمایه گذاری در صنعت ریلی کاهش یابد.

نظری تاکید کرد: قیمت گذاری دستوری بلیت از دیگر مشکلات این بخش است.  عملکرد راه آهن  جابجایی  ۳۰ میلیون نفر در سال است  که از کل سفرها ۲درصد را به خود اختصاص داده است. 

این مسیول صنعت ریلی ادانه داد:  سرانه استفاده هر ایرانی هر ۹ سال یکبار سفر ریلی است.  برای همین نباید به سرمایه گذاران ریلی در راستای قیمت گذاری ریلی سخت گرفته شود.

نظری به چالش دیگر؛ در این صنعت اشاره کزد و گفت: اجدای ناقص معافیت مالیات بر ارزش افزوده است
که علاوه بر اینکه معافیت ندارد بلکه شامل جریمه هم می شود.

وی گفت : نبود داور مستقل باعث رشد تصادف و سوانح در این بخش می شود.یکی دیگر از چالش ها رقابت ناعادلانه شیوه ریلی با شیوه جاده ای است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب