دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1403 - 00:03
توسط دانش‌بنیان‌ها انجام شد؛

تولید دستمال‌ ۱۰۰ درصد ویسکوز برای نخستین‌بار در خاورمیانه

تولید دستمال‌ ۱۰۰ درصد ویسکوز برای نخستین‌بار در خاورمیانه
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستمال‌های ۱۰۰ درصد ویسکوز (ساخته شده از الیاف طبیعی و ابریشمی) شده که در خاورمیانه نظیر ندارد و قادر است سطوح حساس را بدون پُرزدهی و جایگذاری خط و خش تمیز کند.
کد خبر : 931739

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت موفق به تولید کالاهای آرایشی و بهداشتی شده و در چهار لاین در حال تولید محصولات بهداشتی است.

این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید انواع خوشبوکننده‌ و منسوجات بافته و نبافته وارد بازار شده و توانسته به تولید انبوه برسد، از سویی این شرکت تنها تولیدکننده دستمال‌های ۱۰۰ درصد ویسکوز در خاورمیانه است.

دستمال‌های ۱۰۰ درصد ویسکوز تولید شد

ناصر زراعتی خسروشاهی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان که دکتری مدیریت کسب و کار از دانشگاه تهران است در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: شرکت مجموعه تولیدی بازرگانی است که به تولید انواع منسوجات و کالا‌های آرایشی و بهداشتی با چهار لاین اشتغال دارد.

وی اضافه کرد: شرکت ابتدا با تولید دستمال رول آشپزخانه فعالیت خود را آغاز کرد، اما سال ۱۳۸۹ با اضافه کردن لاین خوشبوکننده‌ها به‌طور جدی‌تر وارد عرصه رقابتی شد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد: تاکنون در چهار لاین خوشبوکننده‌ها، منسوجات بافته و نبافته و پلاست در بازار حضور پیدا کرده‌ایم.

زراعتی خسروشاهی با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد، ادامه داد: در خاورمیانه تنها شرکتی هستیم که به تولید دستمال‌های ۱۰۰ درصد ویسکوز می‌پردازیم و برای رسیدن به این محصولات پژوهش‌های متعددی انجام دادیم.

وی توضیح داد: محصولات دانش‌بنیان در لاین منسوجات مانند دستمال رول آشپزخانه تولید شده است؛ همچنین محصولات تولیدی ۱۰۰ درصد ویسکوز هستند؛ ازجمله دستمال چرمی ۱۰۰ ویسکوز و خوشبوکننده‌های هوا و بدن با اسانس‌های بسیار باکیفیت وارداتی.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «تمیز ریس خونه» یادآور شد: صنعت نساجی به ویسکوزها وابسته است، به‌طوری‌که انواع مختلفی از ویسکوز‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند که معروف‌ترین آنها ویسکوز صددرصد (۱۰۰ درصد)، ویسکوز پلی‌استر، ویسکوز پنبه و ویسکوز اکریلیک هستند.

زراعتی درباره اینکه آیا در راستای فرمول‌نویسی برای تولید محصولات از استادان دانشگاه‌ها هم کمک دریافت کرده‌اید؟ چنین پاسخ داد: بله. برای تولید محصولات دانش‌بنیان نیازمند فرمول‌نویسی بودیم که در تولید برخی محصولات از استادان و پروفسور‌های دانشگاه‌ها کمک گرفته شد.

ارائه محصولات دانش‌بنیان به مردم با قیمت مناسب

وی در پاسخ به سؤال دیگر که در شرکت دانش‌بنیان بیشتر از چه متخصصانی برای تولید محصولات استفاده می‌کنید؟ عنوان کرد: در بخش‌‌های مختلف مجموعه تلاش داریم از متخصصان و نیروهای نیرو‌های جوان و دانشجو استفاده کنیم، چراکه به رشد و پیشرفت آنان کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره قیمت محصولات تولیدی در بازار خاطرنشان کرد: برخی محصولات تولید شرکت مانند اسپری بدن کیفیتی برابر یا حتی بالاتر از رقبای خارجی خود دارد و برای اینکه هموطنان به‌راحتی به محصولات بهداشتی دسترسی داشته باشند، آن را به قیمت تولید داخل و با نرخ مناسب در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

زراعتی تشریح کرد: اکنون مردم بی‌نیاز از خرید محصولات مشابه آرایشی و بهداشتی خارجی هستند، چراکه بهتر از نمونه خارجی در شرکت دانش‌بنیان در حال تولید است و منسوجات تولیدی ما هم بهترین کیفیت خاورمیانه دارد و با چنین دستاوردی تلاش کردیم نمونه‌های با کیفیت بالاتر را در اختیار هموطنان قرار دهیم.

وی، محصولات تولید شرکت دانش‌بنیان را شامل، دستمال رول آشپزخانه برای نظافت و آبگیری، دستمال چرمی برای نظافت شیشه و سطوح حساس، خوشبوکننده هوا، خوشبوکننده بدن، اسپری تهویه هوا برای از بین بردن بوی نامطبوع موجود در هرگونه محیطی، کیسه زباله و‌ سفره‌های یکبار مصرف و ... برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب