دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1393 - 16:33

دیدار سید عمار حکیم با ظریف

خبرگزاری آنا: سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، در تهران ملاقات کرد. سبات راهبردی و روابط مستحکم و عمیق بین ایران و عراق، تلاش و همکاری‌های هرچه بیشتر برای تبدیل چالش‌ها به فرصت برای ملت دو کشور را ضروری برشمرد.
کد خبر : 91

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ظریف در این دیدار، ایفای نقش هوشمندانه و سازنده علما، مراجع و رهبران مذهبی عراق را مایه افتخار دانست و از رویکرد سیاستمداران عراقی بویژه آقای حیدر العبادی در راستای تقویت انسجام ملی و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و مقابله با تروریزم به عنوان دشمن مشترک دو کشور، قدردانی کرد.


وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اجتماع بزرگ اربعین در کربلا به عنوان یک نماد وحدت بخش اسلامی و انسانی، لطف و میهمان نوازی مردم عراق از زائران ایرانی را فراموش نشدنی و قابل تقدیر توصیف کرد.


رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بالای همکاری دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و بازرگانی تأکید نمود.


عمار حکیم ضمن اشاره به مناسبات راهبردی و روابط مستحکم و عمیق بین ایران و عراق، تلاش و همکاری‌های هرچه بیشتر برای تبدیل چالش‌ها به فرصت برای ملت دو کشور را ضروری برشمرد.


انتهای پیام/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته