جمعه  01  آذر  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
جیرانی:

«آشفته‌گی» تجربه‌ای جدید و یک ریسک بزرگ بود

يكشنبه 21 بهمن 1397 ساعت 15:12
کارگردان فیلم «آشفته‌گی» این فیلم راتجربه‌ای جدید و یک ریسک بزرگ می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست رسانه‌ای فیلم «آشفته‌گی» ساخته فریدون جیرانی پس از نمایش این فیلم در سانس اول  آخرین روز  سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این نشست که اجرای آن به عهده حمیدرضا مدقق بود، علاوه بر جیرانی به عنوان نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم، بهرام رادان، مهناز افشار و نسیم ادبی به عنوان بازیگران و جمعی از عوامل فیلم نیز حضور داشتند.

دهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

کارگردان فیلم «آشفته‌گی» با اعلام این که این فیلم به نوعی در ادامه فیلم«خفه‌گی» ساخته شده است گفت: البته سعی کردم در آشفته‌گی عنصر داستان را پررنگ‌تر کنم. ساختن چنین فیلم‌هایی در ایران خیلی سخت است و ریسک بالایی دارد، چراکه وارد حیطه‌ای می‌شویم که برای تماشاگر بیگانه است. تلاش من این بود که فضایی را که مورد علاقه‌ام است به وجود بیاورم آن هم در شرایطی که فضای اجتماعی، التهابات سیاسی و مضامین، سینما را تحت تأثیر قرار داده است.

فریدون جیرانی اظهار کرد:اگر بخواهیم از این فضای ملتهب فاصله بگیریم کار خطیری است. من همیشه سعی کرده‌ام تجربه‌های جدید داشته باشم. شاید این سومین تجربه در این حوزه و ساخت فیلم‌های متفاوت برای من است.  هر تجربه‌ای برای خودش نکات مثبت  و منفی دارد و با این تجربیات  جدید است که شما چیزی را به تجربه قبلی اضافه  می‌کنی.

دهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

وی عنوان کرد: من تجربه آشفته‌گی را به این دلیل دوست دارم که در آن توانسته‌ام فضای عاشقانه‌ همراه با جنایت را  که در فیلم‌های قبلی‌ام هم  موجود بود، داشته باشم. از این رویکرد محتوایی عدول نکرده‌ام.داشتان عاشقانه‌ای است که یک مقدار عجیب هم هست.خودم این فضای عاشقانه را خیلی دوست دارم، به ویژه این که سه بازیگر این فیلم خیلی توانسته‌اند حس سر صحنه را به خوبی اجرا کرده و  به خوبی این نقش‌ها را ایفا کنند. 

مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری این فیلم هم درباره قاب‌بندی و کادر‌های خاص فیلمبرداری آشفته‌گی گفت: فیلم یک فیلم تجربی است و تجربه جدیدی است. برای من جالب است که جیرانی در این سن و سال همچنان در حال تجربه است و این تجربه برای من هم خیلی جالب بود.محتوای فیلم قبلی آقای جیرانی یعنی خفگی به گونه‌ای بود که می‌طلبید فیلم به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شود. در پروژه آشفته‌گی  هم فکر کردم  باید کار جدیدی انجام دهیم. 

وی خطاب به خبرنگاران و حاضران در جلسه  عنوان کرد: در روزهای جشنواره حدود 30 فیلم را با قاب‌های کلاسیک و مألوف دیدید. این  یک فیلم را هم که تجربی‌تر است با کادرهای نامتعارف ببینید و تأمل کنید. ما در این فیلم 993 عکس گرفتیم و سعی کردیم فیلمنامه را عکاسی کنیم. قصد خسته کردن مخاطب را نداشتیم؛ تجربه تازه‌ای بود و در جاهایی مجبور بودم به خاطر شخصیت‌ها قاب ها را بیشتر کج کنم.

دهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

بهرام رادان یکی از بازیگران اصلی این فیلم نیز با اعلام خرسندی از بازی در فیلمی به کارگردانی فریدون جیرانی گفت: جیرانی خودش یک برند است؛ یعنی در میان کارگردان‌ها فردی است که بدون نیاز حضور چهره های سرشناس، به خودی خود این قابلیت  را دارد که با توجه به تیم تولید،فیلمنامه را از راه آسان‌تری برای جلب‌نظر عموم مخاطبان ارائه کند.

رادان اظهار کرد: این که جیرانی اینقدر شجاعت دارد که ایدههای نو  و بدیع خود را در قالب قصه و فیلمنامه ارئه کند، جای سپاس و تحسین دارد. من و سایر عوامل فیلم از کار با جیرانی خیلی کیف کردیم. برخلاف خانم افشار، آشفته‌گی اولین تجربه من از بازی در فیلم‌های آقای جیرانی بود.بیست سال بود که قسمت نمی‌شد این اتفاق بیفتد. برای من تجربه جذاب و جالبی بود. لحظه به لحظه فیلم را دوست دارم. به نظر این تجربه نیاز به شجاعتی داشت که جیرانی واجد آن بود.

مهناز افشار نیز در ادامه گفت: همه جا گفته‌ام که فریدون جیرانی کارگردان مورد علاقه من است. بیست سال پیش وقتی من فیلم دوستان را بازی کردم،ایشان فیلم قرمز را در  جشنواره داشتند که در آن سال‌ها موفق بود. همان موقع آرزو کردم که آیا می‌شود من جلوی دوربین فریدون جیرانی بروم. جیرانی از کارگردانانی است که مدام فیلم می بینند، مطالعه می‌کنند و به روز هستند.

دهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

افشار در ادامه گفت: تلاش من و  بهرام رادان در سکانس‌های مشترک این بود که نگاه درستی داشته باشیم. همیشه می‌گویم اگر بازیگری نتواند در فیلم های جیراین خوب کار کند مشکل از اوست.اگرمن  هم نتوانستم نقش «دریا مشرقی» را خوب ایفا کنم از کم‌هوشی من است. در فیلم‌های  جیرانی نگاه حرف اول را می‌زند؛ حتی یک پلک اضافه، نمناکی اضافه چشم یا زیاد و کم بودنش برای بازی کاراکتر خیلی مهم است.

انتهای پیام/4104/

http://ana.ir/i/359594
فیلم «بیست و سه نفر» روایت شجاعت و ایثار است

فیلم «بیست و سه نفر» روایت شجاعت و ایثار است

پرواز سیمرغ‌ها در «شبی که ماه کامل شد»

پرواز سیمرغ‌ها در «شبی که ماه کامل شد»

اعلام سانس فوق‌العاده برای فیلم «متری شیش و نیم»

اعلام سانس فوق‌العاده برای فیلم «متری شیش و نیم»

برای ساختن «ردخون» سختی‌های زیادی کشیدیم

برای ساختن «ردخون» سختی‌های زیادی کشیدیم

واقع‌گرایی در «حمال طلا» موج می‌زند

واقع‌گرایی در «حمال طلا» موج می‌زند

«حمال طلا» در پردیس سینمایی ملت به نمایش درمی‌آید

«حمال طلا» در پردیس سینمایی ملت به نمایش درمی‌آید

اکران ویژه «23 نفر» برای خانواده شهدای مدافع حرم

اکران ویژه «23 نفر» برای خانواده شهدای مدافع حرم

«ماجرای نیمروز: ردخون» در پردیس ملت به نمایش در‌می‌آید

«ماجرای نیمروز: ردخون» در پردیس ملت به نمایش در‌می‌آید

تمجید معاون دادستان تهران از فیلم «قسم»

تمجید معاون دادستان تهران از فیلم «قسم»

کمبود سینماگر تحلیل‌گر در چهل‌سالگی انقلاب

کمبود سینماگر تحلیل‌گر در چهل‌سالگی انقلاب

ورود شخصیت خسرو به داستان «قسم» بازی مرا سخت‌تر کرد

ورود شخصیت خسرو به داستان «قسم» بازی مرا سخت‌تر کرد

نهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

نهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

مسئله فیلم، آدم‌ها هستند نه قانون

مسئله فیلم، آدم‌ها هستند نه قانون

پازلی پرتعلیق از تقدیرگرایی

پازلی پرتعلیق از تقدیرگرایی