پنجشنبه  14  فروردین  1399
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

یک مقام مسئول اعلام کرد؛ دریافت هزینه اضافه از مشترکان برق صحت ندارد

دوشنبه 23 فروردین 1395 ساعت 11:25
در حالی موضوع دریافت هزینه مازاد از مشترکان برق از سوی توانیر و شرکت توزیع برق تهران با صدور قبض اخطار قطع برق و ارسال آن به در منازل مطرح می‌شود که معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران این موضوع را رد می‌کند.

مسعود معماران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا در واکنش به خبر دریافت هزینه‌ اضافه از مشترکان برق برای جبران خسارت 500 میلیارد تومانی وزارت نیرو گفت:‌ نه توزیع برق استان تهران و نه شرکت توانیر هیچ پول اضافی از مردم دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: شرکت‌ها هزینه صدور قبض را از مردم نمی‌گیرند بلکه این هزینه قطع و وصل برق است که هزینه‌ای قانونی نیز به حساب می‌آید اما به علت فراهم نبودن بسترهای قانونی اجرا،‌ شرکت توزیع برق استان تهران و شرکت توانیر فعلا از دریافت آن چشم‌پوشی کرده‌اند.

معماران تصریح کرد: البته چند شرکت اقدام به دریافت هزینه قطع و وصل برق از مشترکان می‌کنند که اعتراض‌هایی نیز به روش حصول این هزینه‌ها وجود دارد و توانیر نیز جلساتی را در ارتباط با این موضوع برگزار کرده است.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران بیان کرد: بیش از 30 سال است که موضوع دریافت هزینه قطع و وصل برق از مشترکان وجود دارد و این امر کاملا بدیهی و قانونی است که این هزینه اجرایی را مشترکان بپردازند.

وی تاکید کرد: علاوه بر هزینه قطع و وصل برق، هزینه تاخیر در پرداخت نیز در آیین‌نامه‌های شرکت‌های مرتبط وجود دارد اما شرکت توزیع برق استان تهران به علت نبود بستر لازم و وجود تبعات تا کنون این اقدام را انجام نداده است.

معماران عنوان کرد: مشترکان باید بابت بدحسابی و تاخیر در پرداخت برق مصرفی خود هزینه بپردازند که تا کنون به راهکاری مناسب برای دریافت آن نرسیده و به همین علت هم این فرآیند را هنوز اجرایی نکرده‌ایم.

وی گفت: خدمات مشترکان شامل مجموعه فرآیندها از زمان ثبت تقاضای فرد برای دریافت خدمات و انشعاب برق از جمله بازدید محل، تائید کروکی، بررسی شبکه، نصب، هزینه کنتور، بازدید و قرائت، محاسبه نرم‌افزاری و... است که عموما شرکت‌ها در ازای پرداخت مبالغی به پیمانکار واگذار می‌کنند اما هزینه اضافی از مشترک دریافت نمی‌شود.

http://ana.ir/i/76883