دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1393 - 17:42
با حکم دکتر میرزاده

پنجمین مدیر زن، سکان واحد اردکان را به دست گرفت

خبرگزاری آنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حکمی، یکی دیگر از زنان مدیر دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت سرپرستی واحد اردکان این دانشگاه منصوب کرد.
کد خبر : 52

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر فاطمه بهجتی، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد متوسط اردکان است که به تازگی حکم خود را از دکتر حمید میرزاده به عنوان چهارمین مدیر زن در دوره جدید مدیریت دانشگاه دریافت کرده و دارای مدرک دکتری علوم تربیتی گرایش برنامه‌ریزی درسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در سال 1389 است.


او که بتازگی کار خود را رسما در واحد اردکان آغاز کرده در ابتدای فعالیت خود موفق به اخذ مصوبه رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد از سازمان مرکزی دانشگاه شده است.


بهجتی از سال 83 با دانشگاه در واحد اردکان همکاری داشته و از سال 85 رسما وارد دانشگاه آزاد اسلامی شده و به عنوان عضو هیات علمی فعالیت خود را آغاز کرده است. او دارای سوابق اجرایی همچون معاون آموزشی و دانشجویی از سال 87 و معاون پژوهشی در سال‌های 89 تا 91 و مدیرگروه ارشد برنامه‌ریزی درسی از سال 90 تا 93 در واحد اردکان بوده است.


سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان در فعالیت‌های اجتماعی از جمله مشاوره و گروه‌های مردم‌نهاد در سطح شهر اردکان نیز فعال بوده است.مراسم معارفه وی بزودی با حضور مسئولان دانشگاه در استان یزد برگزار می‌شود.


اولویت‌ها و برنامه‌های سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان


بهجتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تشکر از حسن اعتماد مسئولان دانشگاه به تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های کاری خود در سمت سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی اردکان پرداخت و اصلاح و تقویت زیرساخت‌ها بویژه در حوزه پژوهش را برنامه اصلی این واحد دانست و گفت: تقویت رکن ارتباط با صنعت با توجه به همجواری دانشگاه با شهرک صنعتی اردکان و سوق دادن پژوهش به سمت صنعت، همکاری در تبادل علم و پذیرش درخواست‌های صنعتی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه مدرک از اولویت‌های این واحد دانشگاهی است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان، ایجاد و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکز رشد، بررسی طرح ایجاد پژوهشکده دانه‌های روغنی با توجه به وجود 250 شرکت و بنگاه تولیدی حلواارده در اردکان در راستای کسب درآمد و کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان و گسترش رشته‌های تحصیلی با توجه به نیاز منطقه را از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های واحد اردکان دانست.


وی با بیان اینکه واحد اردکان با 680 دانشجو در 10 رشته تحصیلی با درجه متوسط به فعالیت علمی در این نقطه از کشور مشغول است به آنا گفت: سه رشته برنامه‌ریزی درسی، حسابداری و مدیریت بازرگانی(که بتازگی تصویب شده است) در مقطع ارشد این دانشگاه با 150 دانشجو موجود است و مابقی دانشجویان در رشته‌های کارشناسی و کاردانی عمران، حسابداری، تربیت بدنی، آموزش ابتدایی، مکانیک خودرو، معدن و کامپیوتر تحصیل می کنند.


نگاه ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به زنان قابل تحسین است


بهجتی نگاه ویژه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به زنان را قابل تحسین دانست و اظهار کرد: رئیس دانشگاه میدان و فضای لازم را برای فعالیت زنان فراهم کرده که قابلیت‌‌ها و پتانسیل‌های خود را نشان دهند، بنابراین زنان مدیر و فرهیخته هم باید با تلاش و بکارگیری تجربیات خود نشان دهند که در همه عرصه‌ها بویژه علمی آموزشی توانایی بالایی دارند.


به گزارش آنا، اکنون دکتر شهلا روزبهانی به عنوان نخستین زن مدیر در دانشگاه(در دوره سابق مدیریتی)، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان را بر عهده دارد و دکتر فرح حبیب، دکتر پروین داداندیش، دکتر طاهره میرساردو و دکتر فاطمه بهجتی به ترتیب در سمت سرپرستی واحدهای پردیس، تهران‌غرب، گرمسار و اردکان دانشگاه آزاد اسلامی(در دوره مدیریت جدید دانشگاه) مشغول فعالیت هستند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان در سال 1376 با همت و پیگیری مسئولان و هیئت امناء تأسیس و در نیمه دوم‌‌ همان سال به کمک خیرین ساخت فاز اول ساختمان آموزشی این واحد آغاز شد. این واحد در سال 1379 با پذیرش 16 دانشجو در رشته آموزش ابتدایی مقطع کاردانی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در رشته‌های آموزش ابتدایی، کامپیو‌تر و حسابداری، تربیت بدنی، مکانیک خودرو در مقطع کاردانی ناپیوسته، رشته کامپیو‌تر و مکانیک خودرو در مقطع کاردانی پیوسته و در رشته‌های حسابداری، اقتصاد، مهندسی عمران، فرش، علوم سیاسی، زبان و ادبیات فارسی در مقطع کار‌شناسی پیوسته و در رشته‌های آموزش ابتدایی، عمران، معدن، حسابداری، مکانیک خودرو و علوم تجربی در مقطع کار‌شناسی ناپیوسته و کار‌شناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی و کار‌شناسی ارشد حسابداری دانشجو می‌پذیرد.


تعداد اعضاء هیئت علمی این واحد 19 نفر و فضای آموزشی و پژوهشی آن 4777 مترمربع و مقدار فضای اداری 3457 مترمربع و فضای آزمایشگاهی و کارگاهی 200 مترمربع و رفاهی نیز 1036 مترمربع است.


انتهای پیام/ع




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته