يكشنبه  17  آذر  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

اینفوگرافی/ درمان فوری سرماخوردگی در یک روز

دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 13:59
با سرد شدن هوا کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر دچار سرماخوردگی می‌شوند بنابراین اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید با راهکارهایی که در ادامه مطلب آورده‌ایم می‌توانید سرما خوردگی خود را 24 ساعته پایان ببخشید.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با سرد شدن هوا سرماخوردگی نیز بین کودکان و بزرگسالان شیوع پیدا می‌کند و همانطور که می‌دانید کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر دچار سرماخوردگی می‌شوند بنابراین قبل از آمدن فصل سرما و ابتلا به سرماخوردگی برنامه غذایی سالمی را رعایت کنید و خود را ایمن گردانید. اما اگر دچار سرماخوردگی شدید با راهکارهایی که در ادامه مطلب آورده‌ایم می‌توانید سرما خوردگی خود را 24 ساعته پایان ببخشید.

ساعت 7 صبح حمام گرم کنید

دوش آب گرم و بخار ایجاد شده در حمام به از سینوزیت و احتقان بینی جلوگیری می کنند و سبب می شود که مخاط های بینی از بین برود و همچنین حمام کاملا گرم موجب کاهش سردرد ، کاهش درد مفاصل و آغاز نمودن یک روز آرام می شود.

خوردن صبحانه سالم در ساعت 8

یکی از دلایل مهم ابتلا مکرر به سرماخوردگی سیستم ایمنی ضعیف است که می توان با خوردن مواد غذایی سالم بدن را مقاوم نمود که کمتر دچار سرماخوردگی شویم.تغذیه صحیح خود را با یک صبحانه پر از ویتامین آغاز نمایید زیرا صبحانه شاه کلید شروع روزاست . یک انتخاب خوب برای یک صبحانه خوب عصاره سبزیجات یا مرغ پخته است.

ساعت 10 صبح بخور استنشاق کنید

احتقان و گرفتگی و آبریزش بینی مانع از تنفس طبیعی می شوند و ابتلا به سینوزیت و سردرد های شدید را افزایش می دهند. برای رفع این مشکل بخور بدهید طوری که یک حوله روی سرتان بیاندازید روی بخار آب جوش به مدت 5 دقیقه نگه دارید.

 


پیاده روی مختصری در ظهر انجام دهید

برخی به غلط می پندارند که بیرون رفتن از منزل هنگام سرما خوردگی صحیح نیست اما پیاده روی به شرط کوتاه بودن مسافت و پوشیدن لباس گرم در حدود ساعت 12 ظهر می تواند به بهبود خلق و خو تحریک سیستم ایمنی بدن کمک کند.

ساعت 13 ناهار بخورید

هنگام سرماخوردگی غذاهای سرخ شده و غیر سالم نخورید و به جای آن در وعده ناهار مقداری مرغ پخته و سالاد که سرشار از آنتی اکسیدان است مصرف نمایید. خوردن مرغ به تولید بیشتر سلول های سیستم ایمنی برای مقابله با سرماخوردگی کمک می‌کند.

یک آبمیوه سالم در ساعت 15 بنوشید

در هنگام سرماخوردگی نوشیدن مایعات سبب رقیق شدن و خروج راحت تر مخاط می شود . نوشیدن یک دمنوش گیاهی یا یک لیوان آب پرتقال که سرشار از ویتامین cاست یک میان وعده مناسب برای مقابله با سرما خوردگی است.

شام را در ساعت 18 صرف کنید

در وعده شام برای افزایش دمای بدن و کم شدن علائم سرماخوردگی یک غذای تند مصرف کنید. خوردن غذاهایی که دارای زنجبیل ، سیر ، فلفل هستند خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارند و با علائم سرماخوردگی مقابله می کند.

در ساعت 20 یک دوش آرام بخش بگیرید

اگر می خواهید یک شب آرام را پشت سر بگذارید و عضلاتتان خسته نشود و احساس درد نداشته باشید قبل از خواب در ساعت 8 شب دوش بگیرید. اضافه نمودن چند قطره اسانس اکالیپتوس در وان حمام موجب مقابله با علائم سرماخوردگی می شود.

ساعت 22 زمان استراحت و 8 ساعت خواب

خواب مطلوب سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و سرما خوردگی را بهبود می بخشد پس بهتر است شب در ساعت 22 به خواب بروید و 8 ساعت کامل استراحت نمایید . توجه داشته باشید قبل از خواب قهوه نخورید زیرا شما را بی‌خواب می کند.

انتهای پیام/4076/

http://ana.ir/i/443411
راه‌های افزایش ایمنی بدن در فصل سرما

راه‌های افزایش ایمنی بدن در فصل سرما

با خوردنی‌هایی که ویروس سرماخوردگی را در نطفه خفه می‌کنند آشنا شوید

با خوردنی‌هایی که ویروس سرماخوردگی را در نطفه خفه می‌کنند آشنا شوید

چگونه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

چگونه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

با کدو حلوایی از بیماری‌ها پیشگیری کنید

با کدو حلوایی از بیماری‌ها پیشگیری کنید

تفاوت «آلرژی» و «سرماخوردگی» چیست؟

تفاوت «آلرژی» و «سرماخوردگی» چیست؟