دوشنبه  12  خرداد  1399
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
فعال حوزه رسانه:

شبکه‌های اجتماعی عامل فشار مضاعف بر فرآیند اطلاع‌رسانی هستند

شنبه 27 اردیبهشت 1399 ساعت 13:32
یک فعال حوزه رسانه گفت: شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی در کنار رسانه‌های رسمی به‌صورت غیررسمی به فعالیت پرداخته و عامل فشار و استرس مضاعف بر فرآیند اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی در سازمان‌ها محسوب می‌شوند.

سمیرا بختیار در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با جایگاه روابط‌عمومی در سازمان‌ها اظهار کرد: آن‌چه در ابتدا می‌بایست در باب اهمیت روابط‌عمومی‌ها عنوان کرد این است که روابط‌عمومی چشم، گوش و زبان یک سازمان محسوب می‌شود. این تعریف نشان می‌دهد که این جایگاه سازمانی می‌تواند نقش مهمی را در سیاست‌گذاری‌ها و تدوین برنامه‌های استراتژیک سازمان ایفا کند.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط‌عمومی ارتباط با افکارعمومی است، گفت: رشد تکنولوژی‌های ارتباطی باعث شده تا روابط‌عمومی‌ها با شبکه‌های ارتباطی گسترده‌ای مواجه باشند که مدیریت آن می‌تواند نقش مؤثری را در جایگاه سازمان در جامعه ایفا کند.

این فعال حوزه رسانه تصریح کرد: این شبکه‌های ارتباطی در فضای مجازی در کنار رسانه‌های رسمی به‌صورت غیررسمی به فعالیت پرداخته و عامل فشار و استرس مضاعف بر فرآیند اطلاع‌رسانی در سازمان‌ها محسوب می‌شوند.

بختیار ادامه داد: در گذشته اگر رسانه‌ای مطلبی خلاف واقع منتشر می‌‌کرد و یا به شایعه‌ای دامن می‌زد از طریق ارسال جوابیه این روند اصلاح می‌شد ولی امروزه گروه‌ها و کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه مخاطبانشان و همچنین فعالیت غیررسمی امکان مدیریت ارتباطات را دشوار کرده‌اند.

وی اذعان کرد: با توجه به مسئولیت‌های سنگین روابط‌عمومی در سازمان‌ها، مدیریت ارتباطات فشار سنگینی را بر دوش آنها می‌گذارد و لازم است دستگاه‌های مسئول سازوکارهایی را برای نظارت بر عملکرد فضای مجازی داشته باشند تا با غرض‌ورزی و نگاه سوگیرانه تلاش‌های شبانه‌روزی سازمان‌ها در مدت کوتاهی به هدر نرود.

انتهای پیام/4105

http://ana.ir/i/490010
دلایل علمی بی‌حوصلگی را بشناسید

دلایل علمی بی‌حوصلگی را بشناسید

رسانه‌ها نباید اجازه دهند تا مشکلات اقتصادی باعث لابی‌گری شود

رسانه‌ها نباید اجازه دهند تا مشکلات اقتصادی باعث لابی‌گری شود

روابط‌عمومی یک خصیصه نیست بلکه دانش است

روابط‌عمومی یک خصیصه نیست بلکه دانش است

رشد بخش خصوصی می‌تواند به ارتقاء جایگاه روابط‌عمومی کمک کند

رشد بخش خصوصی می‌تواند به ارتقاء جایگاه روابط‌عمومی کمک کند

بازنگاهی به اصل و مبنای دستگاه‌های روابط‌عمومی در عصر جدید

بازنگاهی به اصل و مبنای دستگاه‌های روابط‌عمومی در عصر جدید

بازنگاهی به اصل و مبنای دستگاه‌های روابط‌عمومی در عصر جدید

بازنگاهی به اصل و مبنای دستگاه‌های روابط‌عمومی در عصر جدید