شنبه  17  خرداد  1399
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
کارشناس حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات:

رشد بخش خصوصی می‌تواند به ارتقاء جایگاه روابط‌عمومی کمک کند

شنبه 27 اردیبهشت 1399 ساعت 12:16
یک کارشناس حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات گفت: با توجه به این‌که شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی به حداقل نیروی انسانی با حداکثر بهره‌وری توجه دارند می‌توانند نقش مؤثری را در روند فعالیت روابط‌عمومی‌ها و مدیریت ارتباطات داشته باشد.

افشین یحیایی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در سازمان‌ها اظهار کرد: براساس استانداردهای بین‌المللی روابط‌عمومی‌ها پس از ریاست سازمان و در جایگاهی بالاتر از معاونت‌های هر سازمانی قرار دارند.

وی ادامه داد: تعاملات تمامی حوزه‌های سازمان برای انتقال به رأس هرم سازمان می‌بایست از کانال روابط‌عمومی بگذرد که این موضوع در مدیریت ارتباطات نقش مهمی دارد.

این کارشناس حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات با اشاره به این مطلب که روابط‌عمومی‌ پل ارتباطی میان درون و بیرون سازمان است، افزود: مدیریت ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی با روابط‌عمومی‌ها است و گستره حیطه فعالیت آنها از خبرنگارانی که قصد مصاحبه با یک مقام مسئول در سازمان را دارند تا حضور در جلساتی که به سیاست‌گذاری‌های کلان سازمان مربوط می‌شود را شامل می‌شود.

یحیایی در ادامه در خصوص جایگاه روابط‌عمومی در کشور عنوان کرد: متأسفانه روابط‌عمومی در سازمان‌های داخلی ما کاملاً سلیقه‌ای است و با توجه به این‌که این جزء مهم سازمان تنها به‌عنوان یک بخش تشریفاتی محسوب می‌شود فعالیتش در قالب سازمان‌ها تنها محدود به بعد خبررسانی شده است.

یحیایی اذعان کرد: فعالیت در روابط‌عمومی یکی از بی‌ثبات‌ترین بخش‌ها در سازمان‌ها محسوب می‌شود و معمولاً با تغییر در رأس هرم سازمان اولین گزینه تغییر و تحول روابط‌عمومی‌ها هستند و همین موضوع باعث می‌شود واحد سازمانی که می‌بایست به‌واسطه ثبات مدیریتی با بخش‌های مختلف درون و بیرون سازمان آشنایی کامل داشته و از این وضعیت در ارائه مشاوره برای سیاست‌گذاری‌های استفاده کند نتواند کارایی مؤثر خود را داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که رشد بخش خصوصی در کشور می‌تواند به ارتقاء جایگاه روابط‌عمومی‌ها کمک کند، گفت: با توجه به این‌که شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی به حداقل نیروی انسانی با حداکثر بهره‌وری توجه دارد می‌توانند نقش مؤثری را در روند فعالیت روابط‌عمومی‌ها و مدیریت ارتباطات داشته باشند.

انتهای پیام/ 4105

http://ana.ir/i/489972
رسانه‌ها نباید اجازه دهند تا مشکلات اقتصادی باعث لابی‌گری شود

رسانه‌ها نباید اجازه دهند تا مشکلات اقتصادی باعث لابی‌گری شود

روابط‌عمومی یک خصیصه نیست بلکه دانش است

روابط‌عمومی یک خصیصه نیست بلکه دانش است

شبکه‌های اجتماعی عامل فشار مضاعف بر فرآیند اطلاع‌رسانی هستند

شبکه‌های اجتماعی عامل فشار مضاعف بر فرآیند اطلاع‌رسانی هستند

بازنگاهی به اصل و مبنای دستگاه‌های روابط‌عمومی در عصر جدید

بازنگاهی به اصل و مبنای دستگاه‌های روابط‌عمومی در عصر جدید

 مدیریت و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی مهم‌ترین کارکرد روابط‌عمومی‌هاست

مدیریت و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی مهم‌ترین کارکرد روابط‌عمومی‌هاست

روابط‌عمومی‌ منسجم و قدرتمند جایگاه سازمان‌ها را در میان مردم تقویت می‌کند

روابط‌عمومی‌ منسجم و قدرتمند جایگاه سازمان‌ها را در میان مردم تقویت می‌کند

لیست اسامی برندگان قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو منتشر شد
آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا تا روز شنبه 17 خرداد/ کل مبتلایان 169425 و بهبودیافتگان 132038 نفر +جزئیات
نمایندگان مجلس به اسنادی جدید از تخلفات «تاجگردون» دست یافتند/ اعتبارنامه مرد پرحاشیه بهارستان رد می‌شود؟
جزئیات جلسه قرعه‌کشی ایران‌خودرو/ 39 هزار نفر حذف شدند
آغاز فعالیت دبیرخانه ثبت تاریخ شفاهی کرونا در واحد فرشچیان/ مستندنگاری فلسفی و ادبی از تجربیات کرونایی مردم
برتری پرگل بایرن‌مونیخ مقابل بایرلورکوزن
تزریق زندگی به بافت‌های فرسوده در بازآفرینی شهری/ 3 ضلع مثلث رهیافت بازآفرینی شهری چیست؟
دیپلماسی اقتصادی نیازمند قوانین کارآمد است/ باید در جنگ اقتصادی تهاتر با همسایگان را تقویت کنیم
دولت دومینوی گرانی را مهار کند/ ساماندهی نقدینگی سرگردان کارآمدتر از ارائه بسته‌های معیشتی
فروپاشی ایالات‌متحده به نفع آمریکایی‌ها و جهان است/کاخ سفید در مسیر سقوط جدی