پنجشنبه  30  آبان  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

تبلیغات در فضای مجازی ساماندهی می‌شود

دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 16:42
نخستین نشست کارگروه تخصصی اطلاع‌رسانی و تبلیغات در فضای مجازی با حضور مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از فعالان و متخصصان حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات در فضای مجازی برای باز طراحی قوانین و مقررات و ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی، شفافیت و انتشار اطلاعات فعالان فضای مجازی و استفاده از ابزارهای نوین و خلاقانه در فعالیت‌های تبلیغاتی، فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در نخستین نشست این کارگروه، مشارکت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در این طرح و نظارت فراگیر بر تبلیغات مجازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: این کارگروه برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی در سه سطح، ابتدا شیوه‌نامه و چارچوب قانونی مورد نیاز را با محوریت قوانین و مقررات موجود تنظیم و ضمن اعلام فضاهای تبلیغاتی مُجاز با بهره‌گیری از شیوه‌ها و ابزارهای مناسب اطلاع‌رسانی، روند پایش و نظارت قانونی بر تبلیغات در فضای مجازی از طریق درگاه الکترونیک، عملیاتی خواهد شد.

احسان‌الله حجتی افزود: در آینده‌ای نزدیک و با اجرای طرح به‌کارگیری سامانه نظارت بر آگهی‏‌های فضای مجازی که برای جلوگیری از انتشار محتوا و خدمات تبلیغاتی ناسالم و ناایمن در فضای مجازی و شبکه‏‌های مجازی اجتماعی اینترنت‏ پایه و نظارت بر تولید و توزیع محتوا و خدمات سالم الگوسازی شده است، متقاضیان فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی باید در این سامانه ثبت نام و با دریافت مجوزهای لازم، فعالیت کنند و این دفتر نیز مطابق قانون با فعالان در این حوزه تعامل می‌کند.

متخصصان و کارشناسان حاضر در این نشست، ضمن تأکید بر نقش مؤثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه مجازی، روند تحولات جاری و آتی فضای مجازی و تأثیرات آن در حوزه فرهنگ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

توسعه سامانه‌های فرهنگی در فضای نوین رسانه‌ای، متناسب‌سازی ساختار مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تحولات فضای مجازی، ارتقای محتوایی موضوع فرهنگ و هنر در فضای مجازی، توسعه کسب و کارهای فرهنگی و اطلاع‌رسانی و تبلیغات در فضای مجازی از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای نقش این وزارتخانه در فضای مجازی عنوان شده است.

دبیرخانه این کارگروه‌های ۵گانه به‌صورت متمرکز در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر شده است.

انتهای پیام/4046/

http://ana.ir/i/441607
امیرزاده از برپایی نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی خبر داد / گراوند: بزرگ‌ترین مشکل ایران در آسیب‌های اجتماعی عدم تعادل منطقه‌ای است

امیرزاده از برپایی نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی خبر داد / گراوند: بزرگ‌ترین مشکل ایران در آسیب‌های اجتماعی عدم تعادل منطقه‌ای است

افتتاح برج فناوری هرمز با هدف توسعه کسب‌وکارهای فناور و استارت‌آپ‌های بومی

افتتاح برج فناوری هرمز با هدف توسعه کسب‌وکارهای فناور و استارت‌آپ‌های بومی

جولان تبلیغات زیرزمینی در فضای مجازی/ کدام گزینه ارجح است؛ قطع یارانه حمایتی یا کسب درآمد تبلیغاتی

جولان تبلیغات زیرزمینی در فضای مجازی/ کدام گزینه ارجح است؛ قطع یارانه حمایتی یا کسب درآمد تبلیغاتی

240 خبرنگار رسمی در استان تهران شناسایی شدند

240 خبرنگار رسمی در استان تهران شناسایی شدند

بیمه توافقی خبرنگاران اجرایی شد

بیمه توافقی خبرنگاران اجرایی شد

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در جنگ نرم به رسانه‌ها کمک کند

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در جنگ نرم به رسانه‌ها کمک کند

مشاور وزیر در امور بانوان و مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد منصوب شدند

مشاور وزیر در امور بانوان و مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد منصوب شدند