دوشنبه  11  فروردین  1399
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران:

علت ناکارآمدی حلقه دوم طرح ترافیک رایگان بودن ۲۰ روزه ورود به آن است/ هزینه برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل معادل قیمت 5 تاکسی

يكشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 16:52
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص ترافیک‌زا بودن حلقه دوم طرح ترافیک، گفت: رایگان بودن ۲۰ روزه ورود به محدوده حلقه دوم یکی از مهمترین علت ناکارآمدی حلقه دوم طرح ترافیک است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، یوسف حجت در نشست خبری که عصر امروز با محوریت هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، اظهار کرد: کنفرانس امسال در تاریخ ششم و هفتم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این‌که تلاش کردیم تأثیر این نمایشگاه برای کل کشور باشد و صرفاً شهر تهران در آن دیده نشود به بیان مهمترین محورهای این کنفرانس از جمله حمل‌ونقل همگانی، ایمنی ترافیک، حمل و نقل هوشمند، حمل‌ونقل پاک و توسعه پایدار، مدیریت سیستم‌های حمل‌ونقل و ترافیک، آینده ‌پژوهی سیستم‌‌های حمل‌ونقل و... پرداخت.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این‌که در کنار این کنفرانس، نمایشگاه بزرگی نیز برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه نیز از ۶ تا ۹ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

حجت ادامه داد: افتتاحیه این کنفرانس در سالن میلاد و ورکشاپ و نمایشگاه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با مقالات دریافتی این کنفرانس نیز گفت: از میان تعداد زیاد مقالات ارسال شده در این کنفرانس، ۵۱۷ مقاله برای داوری انتخاب و ۱۳۷ مورد برای سخنرانی و ۱۴۶ مقاله نیز برای ارائه پوستر برگزیده شدند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به این مطلب که مخاطبان ما در این کنفرانس و نمایشگاه شهرداران، فرمانداران، معاونان حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها، محققین و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند، افزود: در این کنفرانس ۱۴ کارگاه به زبان‌های فارسی و انگلیسی برگزار خواهد شد.

حجت با بیان این‌که در این کنفرانس استارتاپ ویکندی با عنوان «حمل و نقلی شو» برگزار می‌شود، گفت: این رویداد نیز تاریخ‌های ششم تا هشتم اسفند ماه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ سؤالی مبنی بر این‌که آیا بهتر نیست هزینه برگزاری این کنفرانس صرف خرید یک واگن مترو یا یک اتوبوس برای تهران شود، گفت: از نظر علمی هیچگاه نمی‌توان گفت که به آخر خط رسیده‌ایم. هر قدر هم که در این خصوص مطالعه کنیم باز هم باید این مطالعات ادامه یابد.

وی تصریح کرد: اعتباری که امسال از شهرداری برای این کنفرانس دریافت کرده معادل یک پنجم خرید یک دستگاه اتوبوس است و نهایتاً می‌توان با آن ۵ تاکسی خرید.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه در خصوص ترافیک‌زا بودن حلقه دوم طرح ترافیک، گفت: رایگان بودن ۲۰ روزه ورود به محدوده حلقه دوم یکی از مهمترین علت ناکارآمدی حلقه دوم طرح ترافیک است. از سوی دیگر همین موضوع باعث شده تا درآمدهای ناشی از ورود به محدوده طرح ترافیک نیز کاهش یابد.

حجت افزود: در گذشته برای ورود به حلقه دوم افراد طرح را به طور کامل خریداری می‌کردند در حالی که در این طرح ورود به محدوده حلقه دوم با پرداخت ۵۰ درصد هزینه است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک با بیان این‌که امسال نیز ساکنان محدوده اول و دوم ۵۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنند، افزود: درآمد طرح ترافیک جدید از طرح گذشته نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است به طوری که این درآمد در سال ۹۶، ۳۶۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ این میزان به ۳۰۰ میلیارد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که در طرح جدید بنا بر تصمیم شورای ترافیک برای ورود به محدوده دوم سقف تعیین می‌شود، افزود: بر همین اساس کسانی که قصد ورود به محدوده را دارند باید پیش از آن رزرو انجام دهند و در صورتی که ظرفیت تکمیل شود امکان ثبت نام وجود نداشته و کسانی که وارد محدوده می‌شوند از سوی پلیس متخلف شناخته شده و جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/۴۱۰۵

http://ana.ir/i/472391
کاهش ٧٨ درصدی مسافران نوروزی از پايانه‌های پایتخت

کاهش ٧٨ درصدی مسافران نوروزی از پايانه‌های پایتخت

توسعه پایانه‌های اقماری با هدف دسترسی آسان مسافران به پایانه‌ها

توسعه پایانه‌های اقماری با هدف دسترسی آسان مسافران به پایانه‌ها

سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب شد

سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب شد

تسهیلات استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی تا سه ماه آینده به دانشجویان ارائه می‌شود/ تردد 60 هزار دوچرخه در تهران

تسهیلات استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی تا سه ماه آینده به دانشجویان ارائه می‌شود/ تردد 60 هزار دوچرخه در تهران

توسعه اسکوتر برقی در کنار دوچرخه برای توسعه حمل و نقل پاک در تهران

توسعه اسکوتر برقی در کنار دوچرخه برای توسعه حمل و نقل پاک در تهران