يكشنبه  04  اسفند  1398
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران:

خودروهای سنگینی که وارد پایتخت می‌شوند باید در مراکز تهران مجوز معاینه فنی دریافت کنند

جمعه 04 بهمن 1398 ساعت 00:05
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: نباید به برگه‌های صوری معاینه فنی خودروهای سنگین که به تهران وارد می‌شوند اکتفا کرد بلکه آنها باید ملزم شوند تا معاینه فنی خود را از مراکز تهران دریافت کرده و نسبت به رفع آلایندگی‌شان اقدام کنند.

زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با لزوم توجه به بحث آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور به‌ویژه تهران عنوان کرد: در شرایط فعلی وضعیت هوا تحت تأثیر تحولات کلان آب و هوایی در دنیا تغییر کرده که ما نیز از اثرات آن بی‌نصیب نمانده‌ایم.

وی ادامه داد: از نمونه اثرات تحولات آب و هوایی می‌توان به گرم شدن زمین که باعث بروز سونامی‌های مختلف می‌شود و خود را به شکل باران شدید، توفان و سیل نشان می‌دهد اشاره کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که بهبود کیفیت در زمینه‌های مختلف در زمینه کاهش آلودگی هوا در کشور نسبت به دهه‌های گذشته قابل مقایسه نیست نیز گفت: امروز سوخت ما سرب ندارد و میزان گوگرد آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. بنزین ما اکنون به استاندارد یورو 4 رسیده است، هرچند برای این‌که بتوان کیفیت آن را به استاندارد روز رساند نیاز به کار بیشتری است.

صدراعظم نوری افزود: البته در این میان صنعت خودروی ما نیازمند تحولی است که تحقق آن نیازمند عزم جزم و اراده قوی وزارت صمت و خودروسازان است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که گزارش‌های کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا نویدبخش بهبود کیفیت در صنعت خودروسازی کشور است، گفت: این‌که خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ از سال آینده از چرخه تولید خارج می‌شوند اتفاق خوبی است و امید آن می‌رود که این روند ادامه پیدا کرده و سایر خودروهای فاقد استاندارد نیز یا کیفیتشان را ارتقاء بخشیده و یا از چرخه تولید خارج شوند.

وی با اشاره به این مطلب که در کنترل آلایندگی هوا نقش سازمان‌ها و دستگاه‌های ناظر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: علاوه بر همکاری‌های بین‌بخشی توجه به این نکته بسیار مهم است و آن این‌که برای حل مشکل آلودگی هوا باید نسبت به معضلات مختلف اولویت‌بندی کرد و وقت و انرژی را صرف آن دسته از عواملی کرد که بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر به‌نظر می‌رسد موضوع خودروهای فرسوده و لزوم از رده خارج کردن آنها، خودروهای سنگین و لزوم ارائه تسهیلات برای اورهال کردن و همچنین نصب فیلتر جاذب دوده این خودروها را از مهم‌ترین اولویت‌های کنترل آلودگی هوای کلانشهرها به‌ویژه تهران دانست.

صدراعظم نوری در خصوص اقداماتی که در راستای کنترل آلایندگی هوای تهران باید مورد توجه قرار گیرد نیز گفت: می‌بایست با هماهنگی پلیس، وزارت کشور و وزارت راه از ورود خودروهای دیزلی فاقد معاینه فنی به شهر تهران در مبادی ورودی جلوگیری کرد.

وی اذعان کرد: نباید به برگه‌های صوری معاینه فنی خودروهای سنگین که به تهران وارد می‌شوند نیز اکتفا کرد بلکه آنها باید ملزم شوند تا معاینه فنی خود را از مراکز تهران دریافت کرده و نسبت به رفع آلایندگی‌شان اقدام کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان عنوان کرد: بحث آلودگی هوا و رفع آن تنها مختص به یک دستگاه نیست و همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌‌ها و ارگان‌ها همچون وزارت صمت، کشور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها باید سهم خود در این راستا ایفا کنند.

انتهای پیام/4105/

http://ana.ir/i/467934
گزارش شفافی از هزینه‌کرد بودجه نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی وجود ندارد

گزارش شفافی از هزینه‌کرد بودجه نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی وجود ندارد

سامانهHSE بعد از ۶ سال همچنان نظام‌نامه ندارد

سامانهHSE بعد از ۶ سال همچنان نظام‌نامه ندارد

شورایاران نباید شبیه شهرداران مناطق در صحن شورا گزارش دهند

شورایاران نباید شبیه شهرداران مناطق در صحن شورا گزارش دهند

پروژه زیرگذر گلوبندک تکمیل شود/ لزوم ساماندهی دستفروشان در خیابان 15 خرداد و چهارراه گلوبندک

پروژه زیرگذر گلوبندک تکمیل شود/ لزوم ساماندهی دستفروشان در خیابان 15 خرداد و چهارراه گلوبندک

باید سیاست‌هایمان را در مدیریت آب و جلوگیری از هدررفت‌ها تغییر دهیم

باید سیاست‌هایمان را در مدیریت آب و جلوگیری از هدررفت‌ها تغییر دهیم

جابه‌جایی مجتمع آرادکوه برای حل معضل بوی نامطبوع تهران قابل قبول نیست/ تولید روزانه 7 هزار تُن زباله در پایتخت

جابه‌جایی مجتمع آرادکوه برای حل معضل بوی نامطبوع تهران قابل قبول نیست/ تولید روزانه 7 هزار تُن زباله در پایتخت