دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1393 - 10:07
یک متخصص بیماری‌های قلب و عروق:

بی‌توجهی به درمان واریس خطر آمبولی ریه را به همراه دارد

یک متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: واریس یک بیماری عروقی پا است که علاوه بر گشاد شدن رگ‌ها و تورم پاها خطر آمبولی ریه را به همراه دارد.
کد خبر : 43

دکتر سید محمدرضا میرلوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه پزشکی خبرگزاری آنا واریس را یک بیماری عروقی پا دانست و گفت: واریس منجر به گشاد شده سیاهرگ‌ها و تورم پاها می‌شود به گونه‌ای که فرد با چشم غیر مسلح می‌تواند گشاد شدن رگ‌های خود را ببیند.


وی درباره ریسک فاکتورهای بیماری واریس گفت: سابقه خانوادگی، نشستن‌ بر روی صندلی و ایستادن‌های طولانی مدت منجر به ایجاد و یا تشدید این بیماری می‌شود.بنابراین به افراد به خصوص بیماران مبتلا توصیه می‌شود از این ریسک فاکتورها خودداری کنند اما اگر شغل آنها به گونه‌ای بود که مجبور به انجام این کارها است توصیه می‌شود در صورت نشستن‌های طولانی مدت بعد از مدتی از جای خود بلند شده و کمی استراحت کنند و در صورت ایستادن طولانی مدت به مدت 20 الی 25 دقیقه دراز کشیده و پاهای خود را بر روی جسمی مانند صندلی قرار دهند تا خون به پاها برگردد.


این متخصص بیماری‌های قلب و عروق با بیان اینکه افراد در صورت مشاهده علائم باید به یک متخصص داخلی و یا قلب و عروق مراجعه کنند گفت: این بیماری باید به موقع درمان شود زیرا خون لخته شده ممکن است به سمت ریه حرکت کند و منجر به آمبولی ریه و یا مرگ بیمار شود.


میرلوحی در ادامه یادآور شد: هم‌چنین به این بیماران تاکید می‌شود حتما از جوارب واریس استفاده کنند و به محض بیدار شدن از خواب تا قبل از خواب آن را به پا داشته باشند.


انتهای پیام/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته