دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1393 - 09:40
جمال‌زاده خطاب به روسای واحد تاکید کرد

لزوم تقویت روابط عمومی‌ واحدهای دانشگاهی/توجه به مفاهیم نهج‌البلاغه در دانشگاه ضروری است

خبرگزاری آنا: نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم توجه و تقویت روابط عمومی‌ها در واحدهای دانشگاهی تاکید کرد.
کد خبر : 42
photo_2020-06-14_05-48-58.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نی‌ریز، حجت‌الاسلام دکتر عبدالرضا جمال‌زاده عصر دیروز در نشست شورای اداری روسای واحدهای دانشگاهی استان فارس به میزبانی واحد نی‌ریز خطاب به روسای واحدهای دانشگاهی استان فارس گفت: روابط عمومی‌ها را تقویت کنید تا اخبار فعالیت‌ها را در روزنامه‌های محلی و دیگر جرائد از جمله فرهیختگان و سایت‌ها منعکس کنند. من احساس می‌کنم که خیلی از واحد‌ها یا روابط عمومی ندارند یا اگر دارند خیلی ضعیف عمل می‌کنند.


وی خطاب به روسای واحدهای دانشگاهی گفت: من به جد عرض می‌کنم که استان فارس بعد از تهران در بین دیگر استان‌ها از دید ریاست عالیه دانشگاه اهمیت بسیار مهمی دارد هم از جهت سبقت و دیرینه تاریخی و ادب و هنر و هم از جهت وسعت و تعدد واحدهای دانشگاهی بنابراین فعالیت‌های صورت‌گرفته در واحد‌ها را منعکس کنید تا توجهات هم بیشتر شود.


نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با ذکر روایات و احادیثی از مولای متقیان علی (ع) بر لزوم توجه واحدهای دانشگاهی به راه‌اندازی جلسات آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه و توجه به انجام کار فرهنگی برای خانواده‌های پرسنل واحدهای دانشگاهی تاکید کرد.


وی با ذکر مناقب و فضایل علی (ع) اظهار کرد: ابن سینا در مورد علی(ع) می‌گوید: علی (ع) فی اصحابه کالمعقول فی المحسوس و باز یکی از دانشمندان عرب اهل تسنن گفت: علی (ع) شخصیتش به گونه‌ای است که اگر شیعیان هم فضایلش را نگویند باز هم علی (ع) شهرتش عالم‌گیر می‌شد. درست مانند قرآن که عده‌ای مخالفش بودند ولی قرآن نورانیتش آنقدر زیاد بود که حتی مخالفان خود را هم جذب می‌کرد. این مطلب به ما می‌آموزد که اگر چیزی را حق بدانیم ولی به خاطر منافعی با آن مبارزه کنیم سرانجام حق خود را می‌نمایاند.


نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با توجه به روایتی از علی (ع) که حضرت فرمودند گناهی را که بزرگ پنداری خدا آن را کوچک می‌شمارد و گناهی را که تو کوچک پنداری پروردگارت را به حقارت پنداشته‌ای و خدا آن گناه را بزرگ می‌شمرد، گفت: ما هم باید مانند خداوند ستارالعیوب باشیم و صفات الهی را در خود تقویت کنیم.


وی با بیان این مطلب که بین حق و باطل یعنی دیده‌ها و شنیده‌ها چهار انگشت فاصله است، افزود: باید در شنیده‌ها دقت و بررسی کنیم و بدانیم که درس‌های که ما می‌آموزیم از همین روایات است همین روایات درس مدیرت، اقتصاد و اخلاق به ما می‌دهند و ما همه چیزمان از همین قرآن و روایات است.


جمال‌زاده با تاکید بر ضرورت راه اندازی جلسات و بحث‌های مربوط به نهج البلاغه با بهره‌گیری از روحانیون و استادانی که در موضوع نهج البلاغه کار کرده‌اند، گفت: من خواهش می‌کنم جلسات نهج‌البلاغه را راه‌اندازی کنید یک عالم و روحانی یا یک استاد دانشگاه دعوت کنید که حداقل هفته‌ای یکبار برای استادان و کارمندان و دانشجویان دروس اخلاق را از نهج‌البلاغه بگوید آن وقت است که انسان امیدوار می‌شود و آرامش پیدا می‌کند. علی (ع) به ما درس اقتصادی می‌دهد و می‌فرماید اگر کسی چیزی را بخرد که به آن نیاز ندارد آن چیزی را خواهد فروخت که به آن نیازمند است. لذا شما روسای واحدهای دانشگاهی نیز باید در خرید‌ها دقت کنید که چیزهای غیرضروری را نخرید. مطالب و سخنان علی (ع) برای تمام بشر درس است.


نماینده تام‌الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی و کار فرهنگی برای خانواده‌ پرسنل تاکید کرده و گفت: برای خانواده‌ها برنامه داشته باشید، اردوهای فرهنگی، کلاس‌ها و جلسات تا آنها نیز با دانشگاه آشنا شوند و مشوق همسران خود باشند.


دکتر حمید محمودیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم در این نشست با توجه به حماسه 9 دی گفت: یکی از صحنه‌هایی که در این چند سال انقلاب رخ داد و حضور مردم در لبیک به انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری بود و مردم پیام خود را با حضور خود به معاندان نظام و انقلاب دادند، همین واقعه عظیم 9 دی بود و ما موظفیم که هر سال در دانشگاه‌ها تجلیل کنیم از مردمی که اینچنین در راه امام و رهبری فرزانه قرار دارند.


در ادامه این نشست روسای واحدهای دانشگاهی به بحث و تبادل نظر درباره بودجه سال 94 پرداختند.


نشست شورای اداری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور دکتر عبدالمجید اسدی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، آیت‌الله فقیه امام جمعه نی‌ریز، دکتر حمید محمودیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و روسای واحدهای دانشگاهی در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز تشکیل شد.


انتهای پیام/ع


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته