دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1393 - 16:52
در واحد خمینی‌شهر انجام شد؛

گردهمایی معاونان فرهنگی و رؤسای دفا‌تر فرهنگ اسلامی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان

خبرگزاری آنا: گردهمایی معاونان فرهنگی و رؤسای دفا‌تر فرهنگ اسلامی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار شد.
کد خبر : 40

به گزارش خبرنگار آنا، در راستای اتحاد و یکپارچگی در فعالیت‌های فرهنگی و اتخاذ تصمیمات راهبردی برای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، معاونان فرهنگی و رؤسای دفا‌تر فرهنگ اسلامی در تالار شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر گرد هم آمدند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر در ابتدای این نشست، دانشگاه آزاد اسلامی را دستاورد گرانقدر جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: پس از سه دهه فعالیت مستمر به لحاظ امکانات، تجهیزات و فضاهای آموزشی دانشگاه به جایگاه کم‌نظیری نائل شده و توسعه کیفی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تداوم حیات دانشگاه است.


دکتر مهران مجلسی با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیان کرد: توسعه کیفی و گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی متضمن حرکت دانشگاه به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و خروج دانشگاه به اتکاء صد درصدی به شهریه‌های دانشجویی است و گام‌های مؤثری نیز برداشته شده که تحقق درآمدهای 12 درصدی دانشگاه‌ها مؤید همین مطلب است.


وی سهم 20 درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه از کل کشور را هدفی دست یافتنی خواند و تصریح کرد: با جذب اعضاء هیأت علمی توانمند و نخبه و توسعه همه جانبه دانشگاه، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که برای کشور و دانشگاه افتخار بزرگی به شمار می‌آید.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان سخنران دیگر مراسم نیز گفت: زندگی بشر در کره خاکی برای رسیدن انسان به تکامل است و خلق چنین انسانی با این همه پیچیدگی و عظمت که همه پزشکان عالم با همدیگر قادر به ساختن یک کلیه انسانی نیستند یک علت دارد و آن رسیدن به قرب الهی است و خداوند می‌فرماید: من از رگ گردن به شما نزدیک‌تر هستم.


حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی افزود: برگزاری چنین جلساتی در راستای اتحاد و همسویی در برنامه‌ها و گسترش تنوع فعالیت‌ها در تمام دانشگاه‌ها است که همه باید علاوه بر حضور مستمر در جلسات نسبت به تحقق اهداف تدوینی تلاش بی‌وقفه داشته باشند.


وی ادامه داد: جلوگیری از گناه و فساد در جامعه وظیفه مهمی است و ما باید به رسالت خطیر خود در دانشگاه‌ها به نحو شایسته عمل کنیم. استفاده نکردن دانشجویان از آلات آرایش در دانشگاه ضروری است حتی در دانشگاه‌های خارج از کشور نیز آرایش کردن از سوی دانشجویان ممنوع است و ما در یک کشور اسلامی باید به چنین مسائلی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.


امام جمعه موقت اصفهان پوشش و حجاب اسلامی را برای احیاء ارزش‌های اسلامی در دانشگاه‌ها ضروری برشمرد و تصریح کرد: آشنایی دانشجویان با موضوعات دینی و پاسخ به شبهات و مطالبات دانشجویی از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها است.


در ادامه هرکدام از مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهاد و ضرورت‌های حوزه فرهنگ پرداختند و مقرر شد جلسات فرهنگی بطور دائم و ماهیانه در دانشگاه‌ها برگزار شود.


انتهای پیام/ع




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته