دوشنبه  12  خرداد  1399
Print Short Link
Zoom In
Zoom Out
محمدیارزاده:

عناصر کالبدی در معماری امروزی کم رنگ شده است

يكشنبه 26 خرداد 1398 ساعت 12:51
معاون دانشجویی، فرهنگی و هنری دانشگاه هنر اسلامی ایرانی فرشچیان گفت: عناصر کالبدی در معماری امروزی بسیار کم رنگ شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا سجاد محمدیارزاده صبح امروز در پیش‌اجلاسیه طرح‌نامه رفتارگرایی در ارتباط اسلام و معماری از سلسله جلسات کرسی‌های نظریه پردازی در دانشگاه هنر اسلامی ایرانی فرشچیان درباره وضعیت معاصر حوزه عملی گفت: عنوان و کلید واژه‌های به کار برده شده در فضای کالبدی گنجایش ندارد و امروز جهان به سمت فرم و کانسپت حرکت می‌کند و در رویکرد موجود هیچ متدولوژی دیده نمی‌شود.

وی افزود: مولفه‌های هنری و معماران در جرم خیزی شهرها نقش دارند. امروزه فضای شهری ما فضای خاکستری است و این موضوع از لحاظ فضاسازی جای نقد دارد.

معاون دانشجویی، فرهنگی و هنری دانشگاه هنر اسلامی ایرانی فرشچیان عنوان کرد: روش‌شناسی و متدولوژی اکنون از بین رفته است و فضای دعوت، بدرقه و نشست از معماری اسلامی بین رفته است. عناصر کالبدی در معماری امروزی کم رنگ شده است. امروزه حتی معماری مساجد هم دچار تغییرات صورت‌گرایانه شده‌اند. 

محمدیارزاده خاطرنشان کرد: تبدیل عناصر نرم‌افزاری و عناصر سخت‌افزاری زمانی به مفاهیم کالبدی، نیازمند درک و تفهیم نیازها و ساختارهای جامعه است. زیباشناسی ملاصدرا و حکمت شناسی از ارکان معماری اسلامی است. رفتارشناسی معماری و شهرسازی یک فرآیند است. 

انتهای پیام/4107/4116/

http://ana.ir/i/398468
پرداختن به الگوی معماری ایرانی ـ اسلامی از ضرورت‌های حوزه شهرسازی است

پرداختن به الگوی معماری ایرانی ـ اسلامی از ضرورت‌های حوزه شهرسازی است

«روز باز» دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان فردا برگزار می‌شود

«روز باز» دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان فردا برگزار می‌شود

تفکیک نگاه معرفتی و رفتاری یا فکری و حقوقی دارای شبهات است

تفکیک نگاه معرفتی و رفتاری یا فکری و حقوقی دارای شبهات است

معماری اسلامی به بهبود اجتماع کمک می‌کند

معماری اسلامی به بهبود اجتماع کمک می‌کند

پیش‌اجلاسیه طرح‌نامه رفتارگرایی در اسلام و معماری برگزار می‌شود

پیش‌اجلاسیه طرح‌نامه رفتارگرایی در اسلام و معماری برگزار می‌شود

اهمیت نظام استاد و شاگردی در هنر خوشنویسی عثمانی

اهمیت نظام استاد و شاگردی در هنر خوشنویسی عثمانی

حکایتی که از هنر باید دیده شود وجود ندارد

حکایتی که از هنر باید دیده شود وجود ندارد

موازین استاد-شاگردی باید توسط اساتید هنر تبیین شود

موازین استاد-شاگردی باید توسط اساتید هنر تبیین شود